دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

مشتری مداری در مدارس و رابطه آن با اشتغال چیست ؟


مشتری مداری در کسب و کارها و رابطه آن با اشتغال چیست ؟


در مشتری مداری با واژه مشتری خیلی سروکار داریم . این واژه خیلی کاربردی می باشد . در یک مدرسه ، افرادی که  در مدرسه تحصیل می کنند مشتریان یک مدرسه به حساب می آیند . حال به بررسی مشتری مداری در مدرسه می پردازیم :

 در یک مدرسه ابتدایی ، مدرسه می تواند به کمک فناوری اطلاعات از جمله پیامک و تلفن ، اولیای دانش آموزان را در جریان پیشرفت و یا عدم پیشرفت دانش آموزان و هم چنین در اختیار اولیای دانش آموزان قرار دهد .

همچنین مدرسه می تواند انجام یک جلسه اولیا و مربیان و یا برنامه های فرهنگی  را به کمک فناوری اطلاعات و ارتباط مثل پیامک و اینترنت به اطلاع اولیای دانش آموزان برساند و یا تعطیلی مدرسه در یک روز سرد و زمستانی . با این اوصاف دانش آموزان به صورت سریع و مطمئن از برنامه های مدرسه و وضعیت تحصیلی دانش آموزان خود مطلع می شوند .

مدارس چگونه می توانند مشتری مدار باشند ؟

مدارس بایستی ابتدا لیستی از شماره تلفن های اولیای  مشتریان خود که همان دانش آموزان هستند را داشته باشند . البته این کار باید به اطلاع اولیا حتماً برسد تا مطلع باشند که تلفن همراه آنها برای چه کاری استفاده خواهد شد . مدیران مدارس می توانند با  تهیه و نصب سامانه های پیامکی بر روی کامپیوتر ، بتوانند اطلاع رسانی ها ، برگزاری انجمن های اولیا و مربیان را با این فناوری به اطلاع آنها برسانند. همچنین به دلیل اینکه نرم افزارهای پیامکی از طریق اینترنت کار می کنند ، بنابراین می توان از آنها بدون حضور در مدرسه نیز استفاده کرد این کار معمولاً نیاز به متخصصین فناوری اطلاعات و یا کارشناسان کامپیوتر معمولاً صورت می گیرد ، بنابراین در صورت تحقق این کار زمینه اشتغال فارغ التحصیلان این رشته نیز فراهم  می گردد .

چرا از فناوری موبایل برای اطلاع رسانی استفاده می شود ؟

به دلیل ارزان تر بودن و دردسترس بودن . امروزه اکثر مردم دارای گوشی های تلفن همراه می باشند و می توان از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد . استفاده از تلفن خوب می باشد ، اما ممکن است برای مدرسه مقرون به صرفه نباشد.

هزینه پیاده سازی فناوری پیامکی چه قدر می باشد ؟

بایستی یک نرم افزار سامانه پیامکی خریداری گردد که بستگی به امکانات آن دارد اما ارسال هر پیامک با 70 کاراکتر معمولاً 100 ریال می باشد .

 همچنین یک سیستم کامپیوتری که به شبکه اینترنت وصل باشد و امروزه در اکثر مدارس وجود دارد.

هزینه استفاده از اینترنت که بستگی به نوع سرویس های آن و سرعت اینترنت ، متفاوت می باشد .  

 

پیاده سازی سرویس های فناوری اطلاعات در مدارس ..............


در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر ، می توانید اینجا را کلیک فرمایید .

 

Google.com/+QazvinTakhfif

                        Gmail:qazvinonline24@gmail.com                 

www.itsupporter.ir

تبلیغات مدرن ، سریع ، آسان و ارزان

تبلیغات مدرن یا تبلیغات نوین

تبلیغات مدرن و نوین به تبلیغاتی که  به  کمک فناوری اطلاعات و اینترنت صورت می گیرد گفته می شود .

مزیت تبلیغات نوین چیست ؟

سرعت انتقال بالا و ارزان و آسان بودن آن ،  از مهم ترین عوامل تبلیغات مدرن می باشند . در کنار این عوامل توجه به سالم نگاه داشتن محیط زیست و به هدر ندادن برگه های کاغذی عامل دیگری است که  توجه به آن حیاتی می باشد .

ویژگی مهم تبلیغات نوین چیست ؟

دسته بندی یا بخش بندی می باشد . یعنی می توان تبلیغات را برای بخشی از افراد یا سازمان ها انجام داد . به عنوان مثال می توان تبلیغات را برای قشر دانشجو و یا ساکن یک شهر صورت داد .

شیوه اصلی تبلیغات سایت از چه روشی می باشد؟

تبلیغات به روش ایمیل .

چرا تبلیغات به روش ایمیل را انتخاب کرده اید ؟

به دلیل اینکه امروزه اکثر افراد دانشجو و محقق قطعاً دارای آدرس پست الکترونیک می باشند که به صورت متناوب یا پیوسته از این سرویس استفاده می کنند .


چه تبلیغات نوین دیگری را می شناسید ؟

استفاده از شبکه های نمایش مثل آپارات . با قرار دادن فیلم کلیپ محصولات در شبکه نمایش آپارات می توان تبلیغات نوین انجام داد .


موضوع مقاله : چگونه با ایمیل بازاریابی اینترنتی کنیم ؟

کاربرد مقاله : بازاریابان ، صاحبان کسب و کار ها ، فروشگاه ها ، شرکت های تبلیغاتی

نوع مقاله : آموزش بازاریابی

تاریخ مقاله : اسفندماه 1393 

نکات قابل توجه در استراتژی استفاده از ایمیل  برای بازاریابی و تبلیغات الکترونیکی و مشتری مداری:

استفاده از ایمیل در بازاریابی یا ایمیل مارکتینگ و یا پست الکترونیک در بازاریابی گزینه خوبی برای بازاریابی و رساندن پیام و معرفی محصولات و خدمات  می باشد چون هم ارزان می باشد و هم سریع . اما موضوع ایمیل و همچنین محتوا و مطالب و عکس ها و بنرها در  ایمیل خیلی مهم می باشد .

محدویت در  ارسال ایمیل :

با داشتن یک آدرس الکترونیکی در جی میل می توان حداکثر 500 ایمیل در روز ارسال کرد و اگر بخواهیم تعداد بیشتری از 500 ایمیل بفرستیم با یک آدرس ایمیل در یک روز این کار میسر نمی باشد و بایستی آدرس پست الکترونیک دیگری داشته باشیم . یعنی با هر آدرس یا شناسه پست الکترونیک در جی میل تنها می شود روزی 500 ایمیل ارسال کرد .

راه حل دیگری که بتوان  ارسال بیش از 500 ایمیل در روز داشته باشیم ، اجاره یا خرید یک میل سرور از شرکت های اینترنتی یا شرکت های میزبانی هاست می باشد . در صورت داشتن میل سرور می توان بیش از 500 ایمیل در روز ارسال کرد .

محتوای ایمیل :

یک ایمیل خوب دارای موضوع مناسب و محتوای خوب و عکس های پیرامون محصول و خدمات بوده و برای ارتباط با مشتری حتما دارای آدرس و یا تلفن می باشد تا گیرنده ایمیل برای اصالت پیام یا احراز هویت بتواند با آن موسسه تماس بگیرد . ایمیل های زیادی ممکن است برای من و شما آمده باشد آیا تا حالا ایمیلی با این مضمون برای شما آمده که شما برنده قرعه کشی شده اید ؟ در صورت مواجعه با چنین ایمیلی چگونه به آن اطمینان پیدا می کنید در حالی که هیچ شماره تلفنی از صادر کننده آن ندارید ؟آیا تا به حال شده موسسه ای نتایج قرعه کشی را از طریق ایمیل به اطلاع کسی برساند در حالی که خود برنده شده قرعه کشی هیچ ایمیلی را در فرم آن سازمان تکمیل نکرده است ؟ چرا سازمان ها از ایمیل برای پرسیدن اطلاعات شخصی استفاده می کنند مگر تلفن من را ندارند ؟  پس با این مثال بایستی متوجه شده باشید که یک ایمیل واقعی چه مشخصه ای دارد ؟

ایمیل هوشمندانه :

تصور کنید اگر محصولی مثل کتاب داشته باشید و بخواهید آن را بفروشید هیچ وقت به یک محلی مثل سینما نمی برید تا آن را بفروشید چون افراد در حال تماشای فیلم می باشند و زمان  و شرایط خواندن کتاب در آن موقع نمی باشد . پس حتما کتاب را به نمایشگاه کتاب و یا کتابفروشی می برید . در بازاریابی به روش  ارسال ایمیل نیز این امر صادق می باشد و باید محصول را به افرادی که به آن نیاز دارند یا ممکن است نیاز پیدا کنند معرفی و بفروشید . در صورتی که بتوانید چنین اقدامی در دنیای بازاریابی مدرن انجام دهید ، یعنی ایمیل را به افرادی که ممکن است از مشتریان آینده شما باشند ارسال کنید ، موفقیت شما بالا می رود .

اما از کجا می توان آدرس ایمیل مناسب و درست و صحیح و تازه جمع آوری کرد تا به بتوان به این آدرس ها ایمیل هوشمندانه و به اصطلاح هوشمند ارسال کرد ؟

 

راه اول : برای بدست آوردن آدرس ایمیل وب سایت دیوار به نشانی www.divar.ir  مکان مناسبیه چون در این سایت تبلیغاتی هر کس اگر بخواهد آگهی تبلیغاتی بگذاره باید حتما آدرس ایمیل داشته باشه و لینک تایید در آدرس ایمیل کننده قرار می گیره ، پس قطعاً آدرس ایمیل معتبر بوده و می توان با نوشتن آن در لیست از آن استفاده کرد .

راه دوم : فروشگاه ها می توانند با قرار دادن یک فرم در روی میز از مشتریان بخواهند که در صورت تمایل آدرس ایمیل خود را بر روی کاغذ بنویسند .

 

Google.com/+QazvinTakhfif                 

www.itsupporter.ir


در صورت تمایل به انجام تبلیغات نوین با ما تماس بگیرید .


در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر ، می توانید اینجا را کلیک فرمایید .

شماره تلفن : -------------

پست الکترونیکی : qazvinonline24.@gmail.com

نشانی وب سایت : www.itsupporter.ir

مدیریت ارتباط با مشتری واژه ای گمشده در بازاریابی

مدیریت ارتباط با مشتری واژه ای گمشده در بازاریابی



مدیریت ارتباط با مشتری یک بسته نرم افزاری که بتوان آن را خرید و آن را بر روی کامپیوتر نصب کرد نیست .

مدیریت ارتباط با مشتری یک پایگاه داده و یا یک مرکز تلفن یا یک وب سایت ، یک برنامه برای ایجاد وفاداری و برنامه خدمات مشتری و یا یک برنامه برای جلب مشتری و رسیدن به کسب سود نیست . مدیریت ارتباط با مشتری یک فلسفه تمام عیار می باشد .

مدیریت ارتباط با مشتری به یک اجرای قوی ، مدیریت پروژه صحیح و فناوری نیاز دارد .

مشتری مداری نظامی است که اگر در شرکت ها رویکرد مشتری مداری حاکم نباشد ، بسیاری از شرکت ها نمی توانند خودشان را با نظام مشتری مداری منطبق کنند .

مدیریت ارتباط مشتری صرفاً امری پرهزینه می باشد ، چون بایستی هزینه های نرم افزار و سخت افزار و هزینه های دیگری نیز تامین شود و این سرمایه گذاری صرفا برای سرمایه گذارانی که کالایی را بسیار ارزان می فروشند و یا مشتریان تنها یک بار در عمر خود از آن استفاده می کنند ، چندان مقرون به صرفه نیست .


پس مشتری مداری برای چه افرادی مقرون به صرفه می باشد ؟

در بازاریابی صنعتی یا تجاری ، مشتری مداری بیشترین اثر را دارد . آنهایی که حجم زیادی از اطلاعات را در اختیار دارند مثل بانک ها و بیمه ها . در کل شرکت هایی که دارای حجم بسیار زیادی از پایگاه های داده های جامعی از مشتریان می باشند .


شرکت کامپیوتری دل،  چگونه پایگاه داده مشتریان خود را ایجاد می کند ؟

شرکت دل از فروش لپ تاپ های خود به مشتریان ، لیستی از اطلاعات مشتریان خود را جمع آوری می کند ، تا از این اطلاعات در معرفی محصولات جدید خود به مشتریان استفاده کند .این شرکت می تواند ارسال کوپن ، کاتالوگ ، بروشور ، سایر تسهیلات مناسب را برای مشتریان خود ارسال نماید .


نمونه ای از مشتری مداری خوب را نام ببرید.

2020 مخابرات . چون در هفت روز هفته و ایام تعطیل ، پاسخگو و رفع مشکل اینترنت مشتریان خود می باشد . حتی می توان با یک تلفن حجم اینترنت خو را شارژ کرد.


نمونه دیگری از مشتری مداری ضعیف را نام ببرید.

در یک روز سرد زمستانی ، که مدرسه به دلیل سرما تعطیل می باشد ، مدرسه به دلیل عدم استفاده از فناوری مثل اس ام اس ، نتوانسته این موضوع را به اطلاع اولیای دانش اموزان برساند و آنها مسافت زیادی را طی کردند و به مدرسه ریبدند و متوجه شدند مدرسه تعطیل می باشد.

Google.com/+QazvinTakhfif

                        Gmail:qazvinonline24@gmail.com