دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

نمونه سوالات امتحانی درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس

موضوع : نمونه سوالات امتحانی مقطع کارشناسی

نوع مقاله : آموزشی 

کاربرد مقاله : آشنایی با نمونه سوالات پایان ترم برای دانشجویان 

تاریخ مقاله : دی ماه 1393  

1-    در تعریف جهاد (ابتدایی و دفاعی ) کارزار با دشمنان برای حفظ چه مواردی آمده است ؟ سه مورد آن را ذکر نمایید .

2-    تقسیم بندی انواع جنگ را از نظر تاکتیک و نوع ابزار بیان کنید .

3-    دو مورد از موقعیت منطقه ای ژئوپولیتیک (جغرافیای سیاسی) جمهوری اسلامی ایران را بنویسید .

4-    دو استان مرزی ایران با دو استان همجوار با عراق را به دلخواه بنویسید .

5-    یک مفاد از مفاد قرار داد 1975 الجزایر و دو مورد از پروتکل های الحاقی تکمیلی آنرا ذکر کنید .

6-     سه مورد از زمینه سازی و اقدامات رژیم بعث عراق قبل از تهاجم سراسری به خاک ایران را بیان کنید .

7-    دو مورد از اهداف سیاسی عراق ( اهداف چهارگانه) در حمله به خاک ایران را بنویسید .

8-    کدام سپاه عراق از محور جنوب وارد خاک ایران گردید و دو مورد از اهداف و منظورهای ارتش عراق از آرایش زمینی در این محور را بیان کنید .

9-    پایگاه هوایی الولید در مرز غربی عراق با کشور اردن در کدام عملیات نیروی هوایی بمباران گردید و دو نتیجه مهم آن چه بود ؟

10-         دو نتیجه مهم از عملیات فتح المبین را که از تاریخ 10/1/61 الی 25/1/61 در غرب شهرهای دزفول و شوش انجام شد را بنویسید .

11-         با توجه به اینکه پس از فتح خرمشهر پیشنهاد خاتمه جنگ از طرف بعضی از کشورها شد علل و چرایی ادامه جنگ چه بود ؟ سه مورد آن را ذکر کنید .

12-         در عملیات والفجر 8 کدام بندر عراق به تصرف غواصان رزمنده درآمد و عملیات کربلای 5 در 19/11/65 یک سال پس از عملیات والفجر 8 در کدام منطقه انجام شد ؟

13-         دو هدف عمده دشمن در بمباران هوایی شهرهای ایران را بنویسید .

14-         دو دستاورد مهم نظامی داخلی هشت سال دفاع مقدس را بنویسید .

15-         دو دستاورد خارجی مهم هشت سال دفاع مقدس را بنویسید .


نمونه سوالات درس تاسیسات مکانیکی و برقی


مناسب برای رشته های کارشناسی مهندسی عمران


نقش فیوز و کلید محافظ جان در مدارهای برقی را به طور جداگانه توضیح دهید .

ضمن رسم نقشه فنی مدار کلید تبدیل ، کاربرد آن را بیان نمایید.

در مورد سوالات زیر هر چه می دانید بنویسید :

الف ) اتصال کوتاه در مدارهای برقی

ب ) فتوسل . مورد استفاده آن

در رابطه با علل اجرای سیستم ارت هر چه می دانید ، بنویسید .

روش های تامین فشار آب مصرفی ساختمان را نام برده و بهترین فشار در شبکه آب مصرفی را ذکر نمایید .

انواع سیستم حرارت مرکز ی از نظر سیال ناقل حرارت را با توضیح مختصر بیان نمایید .

نقش لوله هواکش در شبکه فاضلاب را شرح داده و کاربرد سپتیک تانک را بنویسید .

کاربرد شیرهای کشویی و بشقابی در تاسیسات چیست ؟

منظور از پارامتر سختی آب و مقدار مجاز آن چیست ؟

سیستم تهیه مطبوع از نوع پمپ حرارتی را توضیح دهید .

.

چگونه پروپوزال را به تایید استاد برسانیم ؟

نکات مهم در نوشتن و تدوین پایان نامه ها برای دانشجویان دانشگاه آزاد

نمایشگاه های کامپیوتر ، فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک  

شرکت های تجاری و مشهور تجاری جهان در فناوری اطلاعات کدامند ؟

نکات کاربردی در استفاده از ویدئوپروژکتور با کامپیوتر دارای ویندوز 8

علت قطع و وصل شدن تصویر ویدئوپروژکتور

مهمترین علت های اجرا نشدن سی دی یا دی وی دی

الزامی یا غیر الزامی بودن انتخاب استاد مشاور برای کارشناسی ارشد

راهنمایی های کاربردی در استفاده از ویدئوپروژکتور

مفهوم هد هانتر یا شکارچی استعداد در بازاریابی

مسابقات روبات و مسابقات جهانی ربات در هلند

نمایشگاه های فناوری اطلاعات در گوشه و کنار دنیا


نحوه روشن کردن وایرلس در لپ تاپ ها و تبلت ها

راه های بدست آوردن آرامش برای افرادی که می خواهند در امتحان موفق باشند

مشاوره تخصصی برای جذب مشتری و معرفی کسب و کار و برندینگ

موضوع مقاله : مشاوره تخصصی برای جذب مشتری و معرفی کسب و کار و برندینگ

نوع مقاله : تبلیغاتی

کاربرد مقاله : مدیران و صاحبان کسب و کارها

تاریخ نشر مقاله : دی ماه 1393


راه اندازی کسب و کار امروزه به لطف و با کمک وام های بانکی و جذب سرمایه و گرفتن مجوز های مربوطه به نظر می رسد کار چندان دشواری نباشد . امروزه کسب و کارهای مختلفی و به تعداد زیاد از هر شغل و اصناف وجود دارند که به کسب درآمد می پردازند .

اما راه اندازی کسب و کار تنها یک رکن از ارکان موفقیت در کار و مشاغل و بازارکار می باشد . اگر هر شغلی دارای ارکان و قسمت هایی باشد ، قطعاً جذب مشتری برای دست یافتن به سود ، یکی از ارکان مهم آن می باشد .

راه اندازی کسب و کار ، جذب مشتری ، خدمات به مشتری ، پشتیبانی ، می توان گفت ارکان موفقیت در کسب وکار می باشند ، که در بسیاری از کتابها با اسم های مشابه نام برده شده اند .

این مقاله به این سوالات می خواهد پاسخ دهد :

چگونه می توان مشتری جذب کرد ؟

چگونه می توان در مشاغل خود از دیگر مشاغل متمایز بود ؟

چه اقداماتی می تواند به بهتر شدن حرفه یا شغل کمک نماید ؟

هنگامی می توان مشتری جذب کرد که تبلیغات درست و به موقع انجام داد . همین طور انتخاب روش و نوع تبلیغ خیلی مهم می باشد . نمی توان در دنیای مدرن امروز ، سنتی تبلیغ کرد و یا سنتی بود و نمی توان در دوره پیشرفت و نوآوری ، از نوآوری و پیشرفت استفاده نکرد . منظور از تبلیغات درست تبلیغاتی هستند که به صورت کامل به سوالات مشتریان جوابگو باشد و منظور از به موقع یعنی که در زمان مناسب که مشتری به آن نیاز دارد انجام شود . اگر آموزشگاه های کنکور را دقت کرده باشید ، هیچ وقت در تابستان که کنکور هست ، تبلیغ نمی کنند چون که زمان آن نیست ولی به محض آغاز ثبت نام برای شرکت در کنکور سراسری تبلیغات آنها شروع می شود .  برای این منظور می توان مثالی زد :

 در یک مدرسه ابتدایی ، مدرسه می تواند به کمک فناوری اطلاعات از جمله پیامک و تلفن ، اولیای دانش آموزان را در جریان پیشرفت و یا عدم پیشرفت دانش آموزان و هم چنین در اختیار اولیای دانش آموزان قرار دهد .

همچنین مدرسه می تواند انجام یک جلسه اولیا و مربیان و یا برنامه های فرهنگی  را به کمک فناوری اطلاعات و ارتباط مثل پیامک و اینترنت به اطلاع اولیای دانش آموزان برساند و یا تعطیلی مدرسه در یک روز سرد و زمستانی . با این اوصاف دانش آموزان به صورت سریع و مطمئن از برنامه های مدرسه و وضعیت تحصیلی دانش آموزان خود مطلع می شوند .

با توجه به این مثال می توان دید که مدرسه چگونه از فناوری اطلاعات در جهت تبلیغات و معرفی مدرسه استفاده می کند و چون استفاده از این روش  فناوری در اختیار بیشتر افراد قرار می گیرد ، موجب جذب مشتری بیشتر برای مدارس می گردد .این توضیحات در پاسخ به سوال شماره یک می باشد .

نتیجه ای که از این می توان گرفت ، آن است که دادن امکانات خوب و مفید و سرویس دهی به موقع  به مشتری می تواند در جذب مشتری بسیار تاثیر گذار باشد .

مدارس چگونه می توانند مشتری مدار باشند ؟

مدارس بایستی ابتدا لیستی از شماره تلفن های اولیای  مشتریان خود که همان دانش آموزان هستند را داشته باشند . البته این کار باید به اطلاع اولیا حتماً برسد تا مطلع باشند که تلفن همراه آنها برای چه کاری استفاده خواهد شد . مدیران مدارس می توانند با  تهیه و نصب سامانه های پیامکی بر روی کامپیوتر ، بتوانند اطلاع رسانی ها ، برگزاری انجمن های اولیا و مربیان را با این فناوری به اطلاع آنها برسانند. همچنین به دلیل اینکه نرم افزارهای پیامکی از طریق اینترنت کار می کنند ، بنابراین می توان از آنها بدون حضور در مدرسه نیز استفاده کرد این کار معمولاً نیاز به متخصصین فناوری اطلاعات و یا کارشناسان کامپیوتر معمولاً صورت می گیرد ، بنابراین در صورت تحقق این کار زمینه اشتغال فارغ التحصیلان این رشته نیز فراهم  می گردد . این توضیحات در پاسخ به سئوال دوم یعنی چگونه می توان در مشاغل خود از دیگر مشاغل متمایز بود ؟ می باشد .

اما در ادامه به این سوال می خواهیم پاسخ دهیم که : چه اقداماتی می تواند به بهتر شدن حرفه یا شغل کمک نماید ؟

استفاده از فناوری و تکنولوژی اطلاعات به دلیل ارزان تر بودن و دردسترس بودن می تواند کمک به بهتر شدن حرفه یا شغل نماید  . امروزه اکثر مردم دارای گوشی های تلفن همراه می باشند و می توان از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد . استفاده از تلفن خوب می باشد ، اما ممکن است برای مدرسه مقرون به صرفه نباشد.

بایستی یک نرم افزار سامانه پیامکی خریداری گردد که بستگی به امکانات آن دارد اما ارسال هر پیامک با 70 کاراکتر معمولاً 100 ریال می باشد .

 همچنین یک سیستم کامپیوتری که به شبکه اینترنت وصل باشد و امروزه در اکثر مدارس وجود دارد.

هزینه استفاده از اینترنت که بستگی به نوع سرویس های آن و سرعت اینترنت ، متفاوت می باشد .




قابل توجه قنادی ارکیده ، عمو نوروز ، پاپیون و خاتون در شهر قزوین :

چنانچه تمایل به دریافت اینترنتی سفارشات باقلوا برای عید نوروز می باشید می توانید ، از ساعت 17 الی 21 با سایت تماس حاصل فرمایید .

در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر ، می توانید اینجا را کلیک فرمایید .

               

www.itsupporter.ir



اگر یک فروشنده هستید و فروش کمی دارید این مقاله را حتما بخوانید :


 -1در سلام کردن پیشقدم باشید و جواب سلام را هم به گرمی بدهید

آیا برای شما هم پیش آمده که به فروشگاه و یا شرکتی مراجعه کنید که در آن فرد مسئول، نه تنها به شما سلام نمی کند بلکه جواب سلام شما را هم نمی دهد ؟ تازه اگر به شما خیلی هم لطف بکند بدون اینکه به شما نگاهی بیندازد زیر لب چیزی شبیه سلام می گوید !در فرهنگ ما سلام معمولا اولین کلمه در شروع ارتباط است .در روایات دینی هم تاکید شده که جواب سلام واجب است. بنابراین تا حد ممکن شما اولین نفری باشید که سلام می کند و در پاسخ دادن به سلام هم با استفاده از لحن مناسب و حالت گشوده چهره و افزودن کلماتی مثل خوش آمدید” و”در خدمت شما هستم” و پذیرنده بودن خود را به مشتری القا کنید.

۲ -قصدتان کمک کردن باشد، حتی اگر سود مستقیمی در کار نباشد

متاسفانه بسیاری از فروشندگان به محض اینکه می فهمند یک مشتری بالقوه خریدی از آنهانخواهد کرد، بدون حوصله به باقی سوالات وی پاسخ می گویند و حاضر نیستند هیچ کمکی به مشتری بکنند .بعضی پارا فراتر گذاشته و با نصب برگه هایی از این قبیل “فلان چیز را نداریم سوال نفرمایید “جلوی بهانه های ارتباطی با مشتری را می گیرند. این افراد اگر می دانستند با یک ارتباط سازی ساده ، چگونه می توانستند در دفعات بعدی به همان مشتری فروش داشته باشند هیچگاه اینگونه رفتارهای به دور از مشتری مداری از خود بروز نمی دادند .کاری کنید تا مشتری باز هم به شما رجوع کند.حتی اگر از شما آدرسی را پرسیدند با جان و دل راهنمایی کنید.

۳-مشاور مشتری خود باشید

اگر نگرش شما این باشد که با کشف نیازها و خواسته های مشتری، به عنوان یک مشاور، او را برای یک خرید صحیح و با ارزش راهنمایی کنید به شما تبریک می گویم، زیرا این گونه، مشتری خود را برای مدتی طولانی حفظ خواهید کرد. اگر مشتری احساس کندکه شما قبل از اینکه به سود خود توجه داشته باشید ،منافع او را در نظر می گیرید، به شما اعتماد می کند و اعتماد یکی از مهمترین ارکان فرایند فروش است.بنابراین لازم است قبل از اینکه به ارائه توضیحات محصول خود بپردازید، با پرسش های خوب، هر چه بیشتر در مورد مشتری و نیازهایش اطلاعات کسب کنید وآنگاه در راستای کمک به اوبرای خرید مناسب ، از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

۴-دیگر کافی است. دست از قضاوت بردارید

شما به عنوان یک فروشنده ،آن هم در موارد فروش چکی و اقساطی، حق دارید در خصوص اعتبار سنجی مشتری خود تحقیق لازم را انجام دهید، اما در زمان مکالمه با مشتری، دست از قضاوت در مورد شخصیت و نگرش او بردارید، چون این امر نه تنها باعث می شود که از فضای گوش دادن فعالانه، که یکی از ملزومات یک فروشنده حرفه ای است خارج شوید بلکه سبب ایجاد اختلال در تبادل احساسی میان شما و مشتری خواهد شد .مشتری شما از طرز نگاه و زبان بدنتان به راحتی به احساس بدی که منتقل می کنید پی خواهد برد. یادمان باشد ما اساسا صلاحیت قضاوت کردن دیگران و بر چسب زدن به آنها را نداریم.بنابراین در زمان ارتباط با مشتری باید تمام حواسمان به او و صحبتهایش باشد.

۵-یکپارچگی شخصیت و هویت داشته باشید 

هیچ کس از آدمی که دمدمی مزاج باشد خوشش نمی آید. اینکه یکبار حالتان خوب باشد و با مشتری خوش برخورد باشید و دفعه بعد که اعصابتان از جای دیگر خراب بود جواب سلام مشتری راهم ندهید شخصیت شما را در ذهن مشتری به عنوان یک انسان دمدمی مزاج شکل می دهد .آنگاه روی شما حساب خاصی باز نخواهد کرد و تکلیفش با شما معلوم نخواهد بود . بنابراین اگر مجبور نباشد به شما مراجعه نخواهد کرد و شما ممکن است فروش هایی را به همین خاطر از دست بدهید. بنابراین روی مدیریت احساستان کار کنید تا دیگران هم تکلیفشان را با شما بدانند

۶-به ظاهر و بهداشت خود توجه کنید

شما با لباستان اولین تاثیر را در ذهن مخاطب می گذارید. آیا لباسی که به تن دارید با تصویری که دوست دارید دیگران از شما در ذهنشان داشته باشند همخوانی دارد ؟آیا به بوی بدن و دهانتان توجه کرده اید ؟آیا به آرایش موی خود اهمیت می دهید؟ اولین چیزی که ارائه می کنید خودتان هستید. برای خریداران امروزی مهم است که از چه کسی خرید می کنند.

پوشیدن یک لباس تمیز و مرتب که با اندام شما سازگاری داشته باشد، تصویری مثبت از شما بر جای می گذارد. بنابراین برای ظاهر خود اهمیت بیشتری قائل شوید.

۷-به پرسش مشتری ،تک کلمه ای پاسخ ندهید 

بارها پیش آمده وارد فروشگاهی شدم و از فروشنده سوال کردم (فلان محصول را دارید ؟) و فروشنده بدون توجه کافی به من در جواب فقط از کلمه “نهاستفاده نمود، در صورتی که اگر با احترام بیشتری برخورد می کرد و حداقل می گفت “نه متاسفانه “باعث مکث بیشتری در من می شد و ممکن بود با گفتن “اما فلان چیز را داریم .دوست دارید بیارم خدمتتون ؟”باعث می شد من خریدی انجام دهم.پس به سوالات مشتری با حوصله و احترام جواب دهید و در صورت امکان، پیشنهاد خرید بیشتری را هم به وی بدهید، زیرا قرار است سهم بیشتری از هر مشتری داشته باشیم.

۸-در زمان مکالمه با چهره گشوده و متبسم با مشتری برخورد کنید 

لبخند مسری است .بنابراین با استفاده از این اصل، احساس بهتری در مشتری خود ایجاد کنید. زمانی که مشتری احساس خوبی داشته باشد فرایند فروش تسهیل می گردد. بنابراین به دفعات به چهره خود در آینه نگاه کنید. تبسم را تمرین کنید. قرار نیست با صدای بلند بخندیم ،کافی است چهره ای گشوده و متبسم داشته باشیم .بسیاری از فروشندگانی که با آنها برخورد داشته ام چهره ای عبوس داشته اند و به صورت ناخوداگاه به مشتری می گویند: “سریع خریدت را انجام بده و برو بیرون! ” شما معمولا چگونه برخورد می کنید؟

۹-با مشتری بحث نکنید 

متاسفانه گاهی اوقات فروشندگان برای اثبات حرف خود، با مشتری وارد بحث شده و گفته های مشتری را نقض می کنندبدترین کاری که می توانید بکنید این است که به یک مشتری بگویید “تو اشتباه می کنی “.هیچ کس از شنیدن این جمله احساس خوبی نخواهد داشت .در چنین حالتی مشتری هم حالت دفاعی به خود گرفته و آماده می شود تا با شما بجنگد و به شما اثبات کند “کسی که اشتباه می کند شما هستید “پس شدیدا مراقب جملاتی که به کار می برید باشید.

۱۰-حرفهایتان راساده و قابل فهم بزنید 

در ارتباط با مشتری تا جایی که ممکن است تلاش کنید واضح و شفاف سخن بگویید .عدم پیچیدگی در بیان مطالب، به شما کمک می کند ارتباط بهتری برقرار سازید .استفاده از واژه ها به تناسب سطح کلام مشتری و به کار بردن مثال های روشن کننده، شما را در هدایت مشتری به سمت خرید یاری می نماید.از به کاربردن اصطلاحات فنی و پیچیده در زمانی که با مشتری غیر فنی روبرو هستید شدیدا خودداری کنید.

۱۱- در پاسخ به درخواست مشتری سرعت عمل به خرج دهید 

هیچگاه مشتری را معطل نکنید .به مشتری توجه کنید. به سوالاتش به درستی پاسخ بگویید و کاری که باید انجام شود را در سریعترین زمان ممکن انجام دهید. امروزه مشتریان ما آدم های پر مشغله ای هستند که معمولا فرصت کافی ندارند. بنابراین سرعت عمل در پاسخگویی یکی از امتیازات شما محسوب خواهد شد.

۱۲- در رفتار خود نشان دهید که مشتری شما فرد مهمی است 

این را به عنوان یک باور در ذهن خود داشته باشید که مشتری شما فرد مهمی است .باور کنید که مشتری رئیس شماست. فقط به امروز نگاه نکنید شاید در شرایطی باشیدکه مشتری مجبور باشد با هر اخلاق و رفتار شما بسازد و از شما خرید کند اما اگر تا کنون برای کسب و کار شما اتفاق نیفتاده به زودی منتظر باشید:” اگر احساس خوبی در مشتری خود ایجاد نکنید او دیگر شما را انتخاب نخواهد کرد”. همه انسان ها دوست دارند به آنها توجه شود. بنابراین کاری کنید تا مشتری در کنار شما احساس بهتری داشته باشد. این باعث می شود بیشتر بخواهد در کنار شما باشد و لا جرم بیشتر از شما خرید خواهد کرد.

۱۳-از نام مشتری استفاده کنید 

تاحد ممکن نام مشتریان خود را یاد بگیرید و در زمان مکالمه از آن استفاده کنید. در اکثر کسب و کارها شما این فرصت را دارید که از مشتری نامش را بپرسید. دوستی دارم که مسئول بخش ارتباط با مشتری در یکی از هتل ها در یک کشور غربی بود .او می گفت فردی که مسئول حمل چمدان مشتری موظف بود در طول مسیر،از میز پذیرش تا اتاق ،حداقل ۳ بار با فاصله از نام مشتری استفاده کند. به عنوان مثال می گفت “به هتل ما خوش آمدید آقای وفایی “.”آقای وفایی شما می توانید از استخر هتل هم استفاده نمایید “………”آقای وفایی، امیدوارم این چند روز بهتون خوش بگذره

فقطبه این نکته توجه داشته باشید که در فرهنگ ما ،در روابط کاری، باید از نام خانوادگی افراد استفاده کرد، جز اینکه با مشتری به فضای صمیمی تری وارد شده باشید. ضمنا بگذارید مشتریان هم نام شما را یاد بگیرند.

۱۴-به چشمان مشتری نگاه کنید

یکی از مهمترین ابزارها برای برقراری ارتباطات “چشم” است .پیام های بسیاری از طریق چشمان شما به دیگران منتقل می شود. وقتی مشتری با شما صحبت می کند حتما به چشمانش نگاه کنید .نگاه شما نباید خیره باشد بلکه با مهربانی و توجه و احترام آمیخته باشد. خیلی وقتها نگاه نکردن به مشتری به عنوان بی احترامی تلقی می شود . اما مراقب باشید در این کار افراط به خرج ندهید و مخصوصا در حالت فروشگاهی مشتری را با نگاه تعقیب نکنید ، مشتری ایرانی خوشش نمی آید کسی در زمان خرید مزاحمش باشد بنابراین در استفاده از فرمول هایی که در فرهنگ های دیگر رایج است احتیاط کنید. منظور ما استفاده از تماس چشمی در زمانی است که مشتری در حال صحبت با شماست و یا تازه وارد محل کار شما شده و یا قصد خروج دارد.

۱۵-خداحافظی خوبی داشته باشید

خداحافظی هم به اندازه سلام مهم است. چه مشتری شما خرید کرده باشد و چه نکرده باشد، برای شما بهتر است که به خوبی او را بدرقه نمایید. با لحن مناسب و چهره متبسم از مشتری خداحافظی کنید. شما با این کاراحتمال بازگشت مشتری را افزایش می دهید. هیچ کس احساس خوبی به فروشنده ای که فقط به فروش فکر می کند ندارد، بنابراین در پایان هم احساس خوبی در وی ایجاد کنید ، نه مثل برخی فروشندگان که اگر از آنها خریدی انجام نشود، جواب خداحافظی مشتری را هم نمی دهند.برای ما ایرانی ها توجه به اینگونه تعارفات حیاتی است پس برای رونق کسب و کارتان عوامل فرهنگی را فراموش نکنید.

 


چگونه پروپوزال را به تایید استاد برسانیم ؟

نکات مهم در نوشتن و تدوین پایان نامه ها برای دانشجویان دانشگاه آزاد

نمایشگاه های کامپیوتر ، فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک  

شرکت های تجاری و مشهور تجاری جهان در فناوری اطلاعات کدامند ؟

نکات کاربردی در استفاده از ویدئوپروژکتور با کامپیوتر دارای ویندوز 8

علت قطع و وصل شدن تصویر ویدئوپروژکتور

مهمترین علت های اجرا نشدن سی دی یا دی وی دی

الزامی یا غیر الزامی بودن انتخاب استاد مشاور برای کارشناسی ارشد

راهنمایی های کاربردی در استفاده از ویدئوپروژکتور

مفهوم هد هانتر یا شکارچی استعداد در بازاریابی

مسابقات روبات و مسابقات جهانی ربات در هلند

نمایشگاه های فناوری اطلاعات در گوشه و کنار دنیا


نحوه روشن کردن وایرلس در لپ تاپ ها و تبلت ها

راه های بدست آوردن آرامش برای افرادی که می خواهند در امتحان موفق باشند

اقداماتی که می تواند در یادگیری درس آمار و احتمال مهندسی کمک کند

موضوع مقاله : تدریس درس مهندسی آمار و احتمالات 

کاربرد مقاله : اساتید و دانشجویان با شیوه تدریس و یادگیری آمار را بهتر بیاموزند 

تاریخ مقاله : دی ماه 1393

درس آمار و احتمالات  مهندسی  یکی از دروس پایه در رشته های مهندسی


درس آمار و احتمالات را بیشتر دانشجویان در رشته های فنی و مهندسی مثل : کامپیوتر و برق و ... با آن سرو کار دارند . بررسی که صورت گرفته نشان می دهد بسیاری از دانشجویان نتوانسته اند به سوالات این درس در موقع امتحان پاسخ دهند . سال ها قبل  بسیاری  فراموش کردن فرمول ها در سر جلسه امتحان دلیل آن را می دانستند . بعدها اساتید در برگه سوال فرمول های مهم و کاربردی که برای پاسخ به سوالات نیاز می باشد را ضمیمه کردند . اما باز هم مشاهده می شود که درصد کمی می توانند از این فرمول ها استفاده کنند و باز هم نمی توانند به سوالات پاسخ دهند . استفاده از دستگاه های سمعی و بصری مثل ویدئوپروژکتور ، تدریس درس به صورت کنفرانسی ، تدریس درس به صورت  آموزش و حل تمرین از روش هایی بوده که اساتید از آن استفاده کرده اند .

به نظر شما مشکل در کجاست ؟

دلیل اول : نحوه تدریس

اگر کمی بررسی دقیق تر انجام دهیم ، یادگیری درس آمار و احتمالات به تمرین و پشتکار نیاز دارد و تمرین و حل مسئله با حل کردن در برگه مرتفع می شود . نحوه آموزش این درس خیلی مهم می باشد . آموزش درس آمار و احتمالات با کمک ویدئو پروژکتور مناسب نبوده و تنها یک تصویر از جواب  بر ذهن دانشجو قرار می دهد در حالی که تدریس این درس مانند ریاضی و فیزیک  بایستی با گچ و ماژیک بر روی تخته سیاه و یا تخته وایت بورد صورت گیرد . اگر این فرض  درست باشد که باید آما و احتمال را از روی ویدئوپروژکتور به دانشجو آموخت ، پس چرا  در ریاضی و فیزیک از ویدئو پروژکتور برای آموزش استفاده نمی شود ؟

دلیل دوم : نوع آموزش

نوع آموزش نیز مهم می  باشد  ، یعنی آموختن به دانشجو . برای بسیاری از دانشجویان این سوال مطرح است که این سوال در کجا استفاده می شود و به چه دردی می خورد ؟ کاربرد آن کجاست ؟  اگر استاد بتواند دانشجو را قانع و مجاب نماید که هدف و منظور این سوال چیست ، می تواند نقش اثرگذاری در یادگیری او در آن مساله داشته باشد بنابراین دانشجو انگیزه لازم برای یادگیری آن را پیدا می نماید .

دلیل سوم : حل تمرین انواع سوالات

بسیاری از دانشجویان وقتی سوالات امتحان را مشاهده می کنند از جدول معروف توزیع استاندار ، توزیع t متحیر می شوند و نمی دانند آن چیست و یا کاربردش در کجاست ؟

با توجه به این که این بخش از درس مربوط به فصل های انتهایی کتاب می شود ، همواره مورد توجه کمتری قرار می گیرد ، در حالی که یکی از فصل های مورد علاقه اساتید می باشد . به نظر می رسد ، با صرف وقت بیشتری بر روی این فصل دانشجویان بتوانند از عهده سوالات  این فصل به آسانی برآیند .

کشاندن دانشجو جلوی تخته سیاه و دادن تمرین به وی و حل کردن آن توسط دانشجو یکی از روش های خوب و کاربردی می باشد که استاد با این شیوه پی می برد که آیا شاگردانش درس را فرا گرفته اند یا خیر ؟ اما این روش زمانی مطلوب خواهد بود که استاد درس مربوطه را به دانشجو داده باشد و این شیوه را برای آموزش به صورت کنفرانسی به کار نبرد .

بررسی ها نشان می دهد که اساتیدی نیز شیوه آموزششان به این صورت است که درس آمار را روخوانی می کنند و بازهم کنفرانسی تدریس می نمایند که این روش تدریس  نیز برای این درس  مفید به نظر نمی رسد .

دلیل چهارم : ضعف در محاسبات و ریاضیات

علیرغم دلایلی که مطرح شد ، بسیاری از دانشجویان نیز هستند که به دلیل اینکه پایه ریاضیات آنها ضعیف می باشد ، در یادگیری این درس با مشکل مواجه می شوند که این جاست بایستی تمرین و پشتکار داشته باشند .

تدریس کنفرانسی ، آموزش از طریق کنفرانس ، آموزش آمار و احتمال از طریق تجهیزات سمعی و بصری مثل  ویدئوپروژکتور



مشاوره تخصصی برای رونق در کسب و کار و جذب مشتری


چگونه پروپوزال را به تایید استاد برسانیم ؟

نکات مهم در نوشتن و تدوین پایان نامه ها برای دانشجویان دانشگاه آزاد

نمایشگاه های کامپیوتر ، فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک  

شرکت های تجاری و مشهور تجاری جهان در فناوری اطلاعات کدامند ؟

نکات کاربردی در استفاده از ویدئوپروژکتور با کامپیوتر دارای ویندوز 8

علت قطع و وصل شدن تصویر ویدئوپروژکتور

مهمترین علت های اجرا نشدن سی دی یا دی وی دی

الزامی یا غیر الزامی بودن انتخاب استاد مشاور برای کارشناسی ارشد

راهنمایی های کاربردی در استفاده از ویدئوپروژکتور

مفهوم هد هانتر یا شکارچی استعداد در بازاریابی

مسابقات روبات و مسابقات جهانی ربات در هلند

نمایشگاه های فناوری اطلاعات در گوشه و کنار دنیا


راه های بدست آوردن آرامش برای افرادی که می خواهند در امتحان موفق باشند

برنامه زمانی استخر نور قزوین


برای اطلاع از نام و نشانی استخرهای قزوین  در تابستان 1396 بر روی تصویر زیر کلیک نمایید .



خرید اینترنتی بن و کوپن تخفیف استخرهای قزوین

دعوت به همکاری در دی ماه 1395  :

به اطلاع مدیران و پیمانکاران استخر های  (سونا ساحل ، نور ، اریان ، الهیه ، شهید رجایی ، شهدای غواص )قزوین که مایلند اطلاعات استخر ها ، برنامه سانس ها ، قیمت بلیط و... را به صورت اینترنتی در اولین سایت و  پربازدید ترین سایت گوگل به نمایش بپردازند با مدیر سایت ارتباط برقرار نمایند .

امروزه تهیه و چاپ و فروش بلیط های کاغذی استخر ، علاوه بر هزینه ای که برای مدیر استخر دارد ،

یاد آوری می گردد ، وب سایت آی تی ساپورتر در حال حاضر دارای بالاترین رتبه در گوگل بوده و به صورت 24 ساعت کسب و کار شما را معرفی می نماید .

صفحه ارتباط با مدیر سایت


نشانی استخر نور قزوین :

استخر نور در قزوین ، مینودر -  حد فاصل بین میدان دهخدا و میدان ایران دوچرخ قرار دارد .


اطلاعات سانس ها و برنامه زمانی را می توانید از اینجا مشاهده نمایید .



کلاس آموزش بازاریابی نوین با اینستاگرام در قزوین


برنامه زمانی استخر سونا ساحل قزوین - تهیه شده در دی ماه 1393


برنامه زمانی استخر الهیه قزوین



مشاوره تخصصی برای رونق در کسب و کار و جذب مشتری


چگونه پروپوزال را به تایید استاد برسانیم ؟

نکات مهم در نوشتن و تدوین پایان نامه ها برای دانشجویان دانشگاه آزاد

نمایشگاه های کامپیوتر ، فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک  

شرکت های تجاری و مشهور تجاری جهان در فناوری اطلاعات کدامند ؟

نکات کاربردی در استفاده از ویدئوپروژکتور با کامپیوتر دارای ویندوز 8

علت قطع و وصل شدن تصویر ویدئوپروژکتور

مهمترین علت های اجرا نشدن سی دی یا دی وی دی

الزامی یا غیر الزامی بودن انتخاب استاد مشاور برای کارشناسی ارشد

راهنمایی های کاربردی در استفاده از ویدئوپروژکتور

مفهوم هد هانتر یا شکارچی استعداد در بازاریابی

مسابقات روبات و مسابقات جهانی ربات در هلند

نمایشگاه های فناوری اطلاعات در گوشه و کنار دنیا


راه های بدست آوردن آرامش برای افرادی که می خواهند در امتحان موفق باشند