دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

چرا لباس و پوشاک در اینترنت کمتر خریداری می شود ؟

·        مشتریان از اینترنت برای بالا بردن اطلاعات و دانش خود در شناسایی محصول استفاده می کنند نه صرفاً و قطعاً خرید .

·        کالاهایی مثل لباس و پوشاک ، هنوز کمتر از طریق اینترنت خریداری می شوند .مهمترین دلیل آن این است که لباس بایستی پوشیده شود تا مشتری انتخاب کند و همچنین بهترین دوربین ها یی که عکس می گیرند ، نمی توانند تصویر واضحی از رنگ لباس ارائه کنند. همچنین بسیاری از مشتریان لباس را از طریق لمس کردن و مشاهده ترجیح می دهند که انتخاب و خریداری کنند که به دلیل اینکه امکان لمس کردن کالایی چون لباس هنوز مهیا نیست ، بنابراین خرید اینترنتی نیز صورت نخواهد گرفت و یا خیلی اندک می باشد .




·      بسیاری از مشتریان از کیفیت و نظریات سایر مشتریان یا تجربه خرید مشتری اطلاعات کافی ندارند .اگر کسب و کاری بتواند روی این زمینه تلاش بیشتری نماید تا نظریات مشتریان قبلی خود را درباره محصول به صورت حقیقی ، نمایش دهد ، قطعاً فروش بالا خواهد رفت .

·        مشتریان اینترنتی می خواهند بعد از سفارش خرید ، در سریع ترین زمان ممکن محصول به دست آنها برسد چراکه به این دلیل خرید اینترنتی را انتخاب کرده اند و چنانچه تحویل کالا دیر صورت بگیرد ، در خریدهای بعدی دیگر گزینه اینترنتی را انتخاب نخواهند کرد .


·        مشتریان در ازای خرید محصول از اینترنت ، ضمانت و گارانتی می خواهند .

·        بسیاری از مشتریان نیز قصد خرید قطعی یا انبوه ندارند و فقط می خواهند خرید اینترنتی را تست و آزمایش کنند تا با معایبی که به بدست می آورند ، در فروش محصولات به شکل سنتی خود معایب را کاسته تا فروش را بیشتر نمایند . این قبیل از افراد همان رقبا هستند که بازار را کنترل و امکان سنجی می کنند.

باید دانست که روزانه افراد زیادی به سایت های اینترنتی مراجعه می کنند و اطلاعات موردنیاز محصول خود را از طریق اینترنت به دست می آورند . اما همواره تاکید می شود که که اکثریت بازدید کننده گان خرید خود را از طریق  اینترنت ، خصوصاً در بخش پوشاک و لباس انجام نمی دهند و مراجعه حضوری را ترجیح می دهند .


خرید مردم از طریق اینترنت  کاملاً بستگی به نوع محصول  نیز دارد . در بسیاری از کالا ها و محصولات مثل لباس که نیاز به پوشیدن دارد مشتریان تمایل کمتری به خریدهای اینترنتی دارند و فقط در سایت های اینترنتی به دنبال دیدن مدل ها و طرح ها و رنگ ها نموده و سپس با مراجعه به بازار سعی می کنند چیزی شبیه به آن چیزی که در اینترنت دیده اند بخرند و در موارد خیلی کم اگر لباسی را که تصورش را می کردند پیدا نکنند ، باز ترجیح می دهند از مغازه خرید کنند تا اگر لباس خرابی یا بی کیفیت بود بتوانند به فروشنده عودت دهند . بنابراین چنانچه فروشندگان زمینه تعویض لباس فروخته شده را داشته باشند ، قطعاً فروش اینترنتی نیز تاثیر خواهد گذاشت .


در مورد کالاهای لوکس مثل انواع صنایع تزیینی مثل لوستر و شکستنی ها  و برقی و دیجیتال مثل لپ تاب و موبایل  نیز همین دلایل وجود دارد . بنابراین هنوز هم مشتریان اعتماد لازم را به فروشگاه های اینترنتی پیدا نکرده اند .


اما چطور می شود مشتریان را راغب به خرید در سایت های اینترنتی نمود ؟

ایجاد اعتماد ، خدمات پس از فروش ، تحویل به موقع و سالم کالا  از مهمترین دلایلی است که می تواند به ایجاد انگیزه برای خرید در مشتریان کمک نماید .


مقاله پی دی اف سبز در خصوص تجارت الکترونیک در صنعت لباس - خرداد 1395

در خصوص صنعت پوشاک که بیشتر  شامل کیف ، کفش ، کمربند ، عینک  می باشد  فروش اینترنتی آن باید بگم که به دلیل تنوع مدل ، رنگ ، جنس ، اندازه و کیفیت ، نوع دوخت موفقیت فروش اینترنتی آن بسیار کم می باشد . پوشاک چون بیشتر در معرض مشاهده می باشد و نوعی شخصیت انسان می باشد دارای اهمیت فوق العاده زیادی در مقایسه با کالاهای دیگری  که در فروشگاه های اینترنتی مثل  سایت دیجی کالا به فروش می رسند . همچنین لباس را می توانید پرو کنید در مغازه اما اینترنت این امکان را به شما نمی دهد و اینکه لباس را تحویل بدهیم و اگر مشتری پسند نکرد دوباره تحویل بگیریم نامعقول به نظر می رسد چون مشتری تصور می کند لباسی که خریداری کرده ممکن است یکی از همین لباس های برگشتی باشد .

پوشاک دسته بندی های مختلفی دارد : پوشاک مدرسه ، پوشاک ورزشی ، پوشاک مجلسی  .به عنوان مثال برای آقایون سایز های 46 و 48 و 50 در کت و شلوار در مغازه ها موجود می باشد به لحاظ اندام ممکن است شخصی  کت و شلوار 48 بپوشد اما 50 هم اندازه او باشد که می تواند در مغازه آزمایش کند اما در فروش اینترنتی این کار به سهولت ممکن نیست  تازه ، جنس ، رنگ پارچه هم معیارهای خاص خود را دارد که باید پسندیده شود . انتخاب کراوات ، کفش ، پیراهن هم باید با دقت و حوصله انتخاب شود و به صورت مجازی ممکن نیست .  واژه درگیری  که قبلا گفتم خدمتتون بیان این جمله بود .

برای رفع این مشکل باید دسته بندی صورت بگیرد . می دانیم که دانش آموزان از یک مدل لباس که از سوی مدرسه تعیین می شود لباس می پوشند و اندازه های آنان را می توان با الگوبرداری تعیین کرد و زیاد پیچیده نیستند ، برای این منظور می توان از فروشگاه اینترنتی پوشاک صرفاً برای این دسته استفاده کرد .

فروشگاه پوشاک به صورت اینترنتی برای لباس های مجلسی که باید با دقت و اصول خاصی تهیه و خریداری شوند .چرا که مشتریان خصوصاً بانوان  بسیار به آن اهمیت می دهند و کوچکترین ایرادی را از نظر نمی گذرانند . مشتریان دریافت محصول را خیلی دیرتر ممکنه نادیده بگیرند اما کیفیت نامرغوب را نادیده نمی گیرند .

اگر بخواهیم یک سری لباس تهیه کنیم و سایتی طراحی کنیم و این طوری لباس بفروش برسانیم ، قطعا موفق نخواهیم شد . ممکن است به صورت مقطعی به لحاظ جدید بودن ایده فروش خوبی در استان ها و شهرهایی  داشته باشیم اما در دراز مدت شکست خواهیم خورد . باید خلاقیت و نوآوری در این صنعت داشته باشیم و از تولیدکننده گان و مشتریان نظرخواهی کنیم . یکی از این خلاقیت ها شخصی سازی است .مهمترین دلایل آن را هم در بالا ذکر کردم . امیداوارم مطلب را خوب توضیح داده باشم .

با تشکر از سایت مدیر وب  و کلیه دوستان


www.itsupporter.ir

مهمترین سوالات این مقاله :

چرا پوشاک و لباس در اینترنت نسبت به سایر کالاها کمتر به فروش می رود ؟

چگونه تجربه خرید مشتریان قبلی را برای مشتریان جدید ، فراهم کنیم ؟

چگونه مشتریان ر امی توان علاقه مند به خرید از اینترنت کرد ؟


مهمترین تولید کننده های لباس ترک :

polkan

HMD

Selina

 Clozion-clozzion

Lcwakyky

Butiq-butike

Kiki

Adel chik

Defectok

Kasa

Armini

Mango

Cotton

Fimka

Rapido

Teknur

در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر ، می توانید اینجا را کلیک فرمایید .


چرا استیو جابز همیشه یک لباس می‌پوشید؟
شاید باورکردنی نباشد ولی یکی از انواع خیلی شدید خستگی ذهنی (که حتی به بدن هم سرایت می‌کند) خستگی تصمیم یا Decision Fatigue است. ذهن ما اگر بین دو یا چند گزینه مجبور به تصمیم باشد، خسته می‌شود حتی اگر آن تصمیم را نگیرد و به بعد موکول کند، به همین دلیل اغلب افرادی که کار فکری سنگین دارند در دورانی که در حال خرید خودرو یا منزل هستند بهره‌وری‌شان کم می‌شود چون شدیدا دچار خستگی تصمیم می‌شوند. حتی یک تصمیم کوچک مثل این‌که لباس چی بپوشم می‌تواند مقداری از انرژی ذهنی آن روز را مصرف کند. به همین دلیل بود که استیوجابز همیشه یک لباس می‌پوشید! چند راهکار برای به حداقل رساندن خستگی تصمیم: 1- اگر اطلاعات نسبتا کامل است تصمیم گرفتن را به بعد موکول نکنید، چون برای یک تصمیم چندین خستگی خواهید پرداخت. 2- تا حد امکان تصمیم را به ضابطه بسپارید هر فردی (به خصوص اگر مدیر باشد) باید تا حد امکان به جای تصمیم‌، ضابطه و پروتکل تصمیم گیری را طراحی کند، یعنی فرمولی بسازد که با ورود اینپوت‌های مشخص تصمیم بگیرد. 3- مدیران تصمیم گیری را با قواعد مشخصی به سایر اعضای تیم تفویض کنند. 4- ارزشمندترین زمان روز صبح است، برنامه فردا را همیشه از روز قبل طراحی کنید در این صورت تصمیمات را شب قبل از خواب گرفته‌اید و خستگی آن را خواب رفع می‌کنید، در صبح تا یکی دو ساعت هیچ تصمیم گیری زائدی نباید داشته باشید، بدترین کار این است اولین گام کاری برنامه‌ریزی برای آن روز باشد.


چگونه فناوری اطلاعات می تواند برای سالمندان مفید واقع شود ؟

تلفن همراه چطور می تواند برای سالمندان مفید باشد ؟

اگر‌ سالمند دکمه اضطراری که در تلفن همراه  دورو فون ایزی قرار دارد را فشار دهد، دستگاه به یکی‌ از اقوامش تلفن زده و موقعیت جغرافیایی وی را به اقوامش  نشان می‌دهد.

با این که مراقبت از اقوام سالمند و فناوری ارتباط مستقیمی‌ با هم ندارند، اما‌ روز به روز به تعداد دستگاه‌ها و فناوری‌هایی که بدین منظور ساخته می‌شوند، افزوده می‌شود.

هر چند در بسیاری از جوامع امروزی هنوز رویه سابق برای نگهداری سالمندان در خانه همچنان ارزش شمرده می‌شود، اما زندگی ماشینی بسیاری را وادار کرده است تا والدین سالمند خود را به آسایشگاه‌ها و خانه‌های سالمندان بسپارند.

بسیاری از سالمندان هم علی‌رغم میل خود به طور داوطلبانه این راه را انتخاب می‌کنند، اما به نظر می‌رسد فناوری این بار هم به کمک آمده تا این افراد بتوانند به طور مستقل به زندگی در خانه خود ادامه دهند.

بسیاری از افراد که سن شان بیش از ۶۵ سال است، همچنان سرزنده هستند و هیچ نیازی به کمک ندارند. اما به هر حال فرزندان این دسته از افراد هم همواره دوست دارند تا به طور مداوم از حال والدین خود باخبر شوند و با آنها تماس برقرار کنند.

اما مشکل اینجاست که نسل قدیمی با فناوری بزرگ نشده است یا با فناواری آشنا نیستند  و طبیعتاً برای بسیاری از آنها استفاده از فناوری و دستگاه‌هایی نظیر موبایل هوشمند کمی پیچیده به نظر می‌رسد. بنابراین دستگاه‌هایی که برای سالمندان ساخته می‌شود، هر چه ساده‌تر باشند، بهتر بوده و مورد استقبال بیشتری قرار خواهند گرفت .


http://wscdn.bbc.co.uk/worldservice/assets/images/2012/09/14/120914172559_doro_224x280_doro.eu.jpg




شرکت هایی که با کمک فناوری اطلاعات برای سالمندان خدمات فراهم می کنند کدامند ؟

دورو فون ایزی Doro Phone Easy قابلیت تنظیم فهرست تماس‌ها و جزئیات تقویم را از راه دور فراهم می‌کند. یعنی‌ فقط کافی است کاربر با طرز استفاده ابتدایی آشنا باشد.

یک سالمند در خصوص استفاده از این فناوری نظرش را اینگونه بیان می کند : "از اینکه کسی این طور حواسش به من باشد، کاملاً راضی هستم. چون که این روزها شما نمی‌دانید چه پیش می‌آید"

این دستگاه شماره تماس‌های ضروری، تاریخ تولد، گروه خونی و سیاهه داروها را هم در حافظه‌اش بایگانی می‌کند. در عین حال می‌تواند جای جغرافیایی فرد را هم با استفاده از شبکه تلفن نشان دهد.

اگر‌ شخص دکمه اضطراری را فشار دهد، دستگاه به یکی‌ از اقوامش تلفن می کند و موقعیت جغرافیایی وی را نشان می‌دهد.

اما مهمترین کاربرد این فناوری ها کجاست ؟

هدف از کاربرد فناوری اطلاعات برای افراد سالمند چیست ؟

 آمار مبتلایان به بیماری فراموشی (آلزایمر) تنها در بریتانیا به ۸۲۰ هزار نفر رسیده است و برای آنهایی که هنوز به مراقبت ۲۴ ساعته احتیاج ندارند، گم شدن مسأله بزرگی است.

به همین منظور، ساعتی تولید شده است که از گم شدن افراد جلوگیری می‌کند. به این طریق که با استفاده از جی‌پی‌اس و جی‌اس‌ام، به فرد مشخصی‌ اجازه می‌دهد مسیر خویشاوند سالمندش را از راه دور زیر نظر داشته باشد. اگر او از محدوده امنی‌ که در اطراف خانه تعیین شده، خارج شود، زنگ خطر به طور خودکار فعال خواهد شد.

دورو فون ایزی هم از همین ایده مرز‌های مجازی استفاده می‌کند.

http://wscdn.bbc.co.uk/worldservice/assets/images/2012/09/14/120914173258_watch_224x280__nocredit.jpg

اگر سالمند از محدوده امنی‌ که در اطراف خانه تعیین شده، خارج شود، زنگ خطر این ساعت به طور خودکار فعال خواهد شد .

مروین کهلر، مشاوره ویژه، AGE UK می‌گوید: "همه سالمندان می‌گویند که دوست دارند در خانه خود بمانند. در حال حاضر سالانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر هر سال به خانه‌‌های سالمندان می‌روند و کمتر کسی‌ با رغبت این کار را می‌کند. هدف ما این است که به مردم کمک کنیم که تا هر زمان ممکن زندگی خوبی‌ در خانه خود داشته باشند. این فناوری ما را به این هدف نزدیک‌تر می‌کند."

استفاده از چنین فناوری‌هایی در بین سالمندان علاوه بر موافقان، مخالفانی هم دارد. یکی از آنان می‌گوید: "نظارت خوب است اما هر کسی نیاز به خلوت هم دارد. برای این کار لازم است که شما ۲۴ ساعته آنلاین باشید. پس اگر بلافاصله تلفن خود را جواب ندهید، همه فکر می‌کند که مشکلی پیش آمده است."

البته استفاده از زنگ وحشت یا آژیری که در صورت زمین خوردن شخص به صدا در بیاید، چیز جدیدی نیست. همینطور سامانه‌های نظارت‌کننده پزشکی‌ که به کسانی‌ که بیماریهای خطرناکِ مزمن دارند این امکان را می‌دهد که اطلاعاتی‌ مثل فشار یا اندازه اکسیژن خونشان را خود به‌روز کنند.

در نمونه‌های تولیدشده، پس از اندازه‌گیری این مقادیر، دستگاه به طور خودکار با بلوتوث به‌روز شده و اطلاعات به پزشک یا پرستار فرستاده می‌شود.

" اگر یکی‌ هر روز احتیاج به مراقبت دارد، نباید از این فناوری استفاده کند. فناوری هم دچار مشکل می‌شود. از کار افتادن کامپیوترها چیزی است که هر کسی تجربه‌اش کرده است"

ولی‌ هنوز تعداد این نوع دستگاه‌ها در بازار محدود است. سامانه Grand Care در حال حاضر در آمریکا موجود است و به زودی در بریتانیا هم عرضه خواهد شد. در این دستگاه، رسیدگی به مصرف داروها و سلامت کلی‌ با هم ادغام شده است و با استفاده از یک سری حسگر که در بخش‌های مختلف خانه کارگذاری شده و اینترنت، شخص را زیر نظر دارد.

هزینه استفاده از این سامانه بسته به قراردادی که امضا شود، بین ۹۹ تا ۲۹۹ دلار در ماه است اما شاید از هزینه‌های بزرگ دیگر، پیشگیری کند.

مروین کهلر می‌گوید: "این فناوری یاری‌دهنده امکانات بالقوه زیادی دارد. از آنجایی که هیچ وقت نمی‌توانیم نیروی انسانی‌ لازم را برای یاری رساندن به یک جامعه سالخورده فراهم کنیم، مجبوریم این فناوری را طوری طراحی کنیم که کارایی‌ داشته باشد. هم برای سالمندانی که از آن استفاده خواهند کرد قابل قبول باشد و هم برای کسانی‌ که از آنان مراقبت می‌کنند."

به‌خاطرسپاری زمان خوردن داروها، به ویژه اگر تعدادشان زیاد هم باشد، برای بیشتر افراد آسان نیست. اما به یاری فناوری به زودی روش جدیدی در دسترس قرار خواهد گرفت که دقیقاً اعلام می‌کند چه چیزی در چه زمانی خورده شده است.

http://wscdn.bbc.co.uk/worldservice/assets/images/2012/09/14/120914174035_grandcare_304x171_grandcare.com.jpg

در این دستگاه، رسیدگی به مصرف داروها و سلامت کلی‌ با هم ادغام شده است و با استفاده از یک سری حسگر که در بخش‌های مختلف خانه کارگذاری شده و اینترنت، شخص را زیر نظر دارد

اواخر امسال طرحی آزمایشی‌ برای امتحانِ این سامانه دیجیتال سنجش وضعیت سلامت عمومی در بریتانیا اجرا می‌شود.

یک حسگر خوراکی، زمان، نوع و محتویات داروی مصرف‌ شده را ضبط کرده و این اطلاعات را به حسگری می‌فرستد که به بدن می‌چسبد. از این راه مشاهده این اطلاعات و ثبت آنها امکان‌پذیر است. در عین حال می‌توان این اطلاعات را از راه یک تلفن هوشمند و با بلوتوث به‌اشتراک گذاشت.

سامانه پرتیوس Proteus اخیرا توسط اداره مواد غذایی و دارویی ایالت متحده آمریکا هم تأیید شده است.

با تمام این پیشرفت‌ها و امکاناتی که روز به روز به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد، هنوز در بخش‌هایی هیچ فناوری نمی‌تواند جایگزین انسان شود.

امیلی هلتز هاوزن، مدیر سیاست و امور اجتماعی Carers UK می‌گوید: "برای سالمندان و خانواده‌هایشان، استفاده از فناوری خیلی‌ مهم است. فناوری واقعاً این قابلیت را دارد که برای بهبود کیفیت زندگی‌ و سلامتی‌ و کمک به خانواده‌هایی که برای مراقبت از فرد سالمند زیر فشار هستند، استفاده شود."

اما این نمی‌تواند جای تماس با انسان‌ها را بگیرد. اینجاست که ارتباط با خانواده و گروه‌های محلی و همسایه‌ها هنوز اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. به همین دلیل است که قبول این فناوری‌ها هنوز برای بسیاری سخت است.

یکی از سالمندان می‌گوید: "اگر یکی‌ هر روز احتیاج به مراقبت دارد، نباید از این فناوری استفاده کند. فناوری هم دچار مشکل می‌شود. از کار افتادن کامپیوترها چیزی است که هر کسی تجربه‌اش کرده است."

یکی دیگر از مخالفان می‌گوید: "اگر ما با سالمندان‌مان زندگی‌ کنیم، اصلاً به این چیزها نیازینداریم. اگر زندگی‌ عادی داشتیم و آنها را به خانه‌های سالمندان نمی‌فرستادیم، اگر آنها این قدر تنها نباشند، این همه فناوری لازم نیست. به نظر من جای تاسف است که به این شرایط اسفناک رسیده‌ایم که همه چیز را می‌خواهیم بر عهده فناوری بگذاریم."


در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر ، می توانید اینجا را کلیک فرمایید .

 

چگونه ایمیل های مخرب و کلاه برداری را بشناسیم ؟

ایمیل های مخرب ایمیل هایی هستند که با هدف سرقت اطلاعات کاربر ارسال می شوند . خوشبختانه سرویس جی میل گوگل هر وقت ایمیل های مخرب و یا نا امن بدست ما برسد ، با یک تذکر و اخطار ما را متوجه این ایمیل ها می کند . بسیاری از این ایمیل ها صحبت از یک پروپوزال یا قرارداد همکاری و یا شرکت در قرعه کشی و بخت آزمایی می دهند که باید بسیار به این ایمیل ها توجه کرد که بر روی لینکی که در انتهای آن قرار دارد کلیک نکنیم و حتی با این ایمیل پاسخ ندهیم . در این مقاله تصویر یک نمونه از این ایمیل های خطرناک را برای شما نمایش می دهیم .

متن اخطاری که گوگل می دهد این عبارت می باشد :

Be careful with this message. Similar messages have been used to steal people's personal information.

Unless you trust the sender, don't click on links or reply with personal information



توصیه های امنیتی در مورد خریدهای اینترنتی با  کارت های بانکی:

برای اینکه کلاه برداری های اینترنتی را کاهش دهید یا از سرقت پول حساب های بانکی حتی المقدور  جلوگیری کنید  این نکات را رعایت کنید :

نکته اول :  دو حساب در شعبه ای که کارت بانک دارید باز کنید . به عنوان مثال یکی حساب قرض الحسنه و دیگری حساب کوتاه مدت و کارت خود را به فقط و فقط  به یکی از این دو حساب وصل کنید . با این حال به حسابی که کارت شما به آن وصل می باشد ، حساب اصلی و به حساب دوم که به کارت بانکی وصل نیست  حساب فرعی می گوییم .

نکته دوم : آنگاه یک نرم افزار همراه بانک بر روی گوشی خود نصب کنید و بخش اعظم پول خود را در حساب فرعی نگهداری کنید . در زمان خرید اینترنتی یا پرداخت الکترونیکی ، توسط همراه بانک از حساب فرعی خود به حساب اصلی برابر قیمت پرداختی و یا کمی بیشتر ، پول به حساب خود حواله کنید . آنگاه پرداخت اینترنتی خود را انجام دهید .

نکته سوم : علاوه بر رعایت این نکات به سایت های حقیقی و سایت هایی که فیشینگ نباشند نیز دقت کافی داشته باشید .



چهارمین نمایشگاه کامپیوتر و مخابرات قزوین

در نمایشگاه امسال که چهارمین دوره آن در تاریخ 3 الی  6 آبان 1394  در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین برگزار می شد ، حضور شرکت های الکترونیک و مخابرات چشمگیر بود و شاهد کمرنگ شرکت های کامپیوتری بودیم . یوپی اس ، نورپردازی ، لامپ ، صفحات خورشیدی ، کابل ، مخابرات قزوین ، بیمه کوثر و چند شرکت دیگر از جمله شرکت کنندگان در نمایشگاه امسال بودند .  در نمایشگاه امسال از غرفه های فروش لپ تاپ و تبلت و شرکت های ارائه دهنده اینترنت مثل آسیا تک ، شاتل و 2020 نیز خبری نبود .

از غرفه فروش آش رشته قزوین در حیاط نمایشگاه نیز خبری نبود و بازدیدکنندگان می توانستند خودروی خود را به داخل نمایشگاه بیاورند .


مهمترین نکاتی که در بازاریابی با تلفن باید رعایت کنیم کدامند ؟


چه عواملی را در بازاریابی با ایمیل باید رعایت کنیم ؟


چگونه در تبلیغات خلاقیت داشته باشیم ؟


نکات فابل توجهی که در بازایابی حضوری باید بدانیم کدامند ؟


مهمترین نکات در طراحی وب سایت کدامند ؟