دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک سیار را چقدر می شناسید ؟

 

نمونه ای از تجارت الکترونیک سیار را در کجا می توان دید ؟

 

 

تجارت الکترونیکی یعنی اینکه با استفاده از فناوری های بی سیم ، تجارت الکترونیک صورت گیرد . استفاده از تجارت الکترونیک در نگاه اول می تواند آسان بودن خرید و سریع بودن و در دسترس بودن را در ذهن مصرف کنندگان تداعی نماید و همچنین دارای مزایا و کاربردهایی باشد اما بایستی با مسائل و چالش های آن نیز آشنا بود . امروزه می توانیم در اتوبوس های شرکت واحد که می توان کرایه اتوبوس را با یک کارت در هر ایستگاه پرداخت کرد نمونه ای از تجارت سیار می باشد.

پیاده سازی سیستم های تجارت الکترونیک نیاز به زیر ساخت هایی دارد که مهمترین آن فناوری های بکار رفته در آن آن می باشد . توجه به امنیت نیز مقوله ای است مهم که باید در آن توجه خاص شود . فناوری هایی مثل شبکه فیبری نوری ، اینترنت ، سرورهای قدرتمند و سایر تجهیزات مخابراتی نیز دارای اهمیت هستند.

کدام شرکت  معتبر خارجی  را می شناسید که از تجارت الکترونیک سیار استفاده کرده است ؟

شرکت خرده فروشی تسکو ، سومین خرده فروش بزرگ دنیا از تجارت الکترونیک سیار استفاده کرده است .

پرداخت ها در تجارت الکترونیک سیار به چه طریقی صورت می گیرد ؟

پرداخت ها اگر از طریق گوشی تلفن همراه باشد به وسیله نرم افزاری که بر روی گوشی تلفن همراه نصب شده است صورت می گیرد . بسته به نوع سیستم عامل گوشی مثل اندروید و IOS  نرم افزاری تهیه شده و بر روی این سیستم عامل ها نصب می شود . نرم افزار از طریق ارتباط اینترنتی به سرور اصلی وصل می شود و پس از عملیات سیستمی پرداخت صورت می گیرد .

استفاده از روش پیامک نیز برای پرداخت  متداول می باشد . پرداخت از طریق پیامک نیز روش دیگری به غیر از اینترنت برای افرادی که اینترنت بر روی گوشی خود فراهم نیست و یا گوشی آنها اینترنت را پشتیبانی نمی کند

امنیت در تجارت الکترونیک سیار :

بحث امنیت در استفاده از فناوری های نوین همواره مهم می باشد . امروزه با ظهور دستگاه های وایرلس و وصل شدن گوشی های تلفن همراه به آنها همیشه این فرضیه وجود دارد که افراد دیگر در شبکه اطلاعاتی که از این دستگاه ردو بدل می شوند را شنود کنند . بنابراین احتمال اینکه رمز و نام کاربری مصرف کنندگان هک شود وجود دارد .

 تاریخ مقاله : مهرماه 1393



خرید اینترنتی تحقیق  فروشگاه زنجیره ای تسکو - 1393






کلمات کلیدی : تجارت الکترونیک سیار ، تجارت الکترونیک سیار ، سفارش الکترونیک سیار ،  پرداخت الکترونیک سیار ، کارت هوشمند اتوبوس ، ، خرده فروش تسکو  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد