ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
کدامیک از تبلیغات مدرن (نوین) و سنتی (قدیمی) مفید است ؟
تبلیغات سنتی یا قدیمی که شامل استفاده از تیکت ، انواع اطلاعیه های کاغذی و برچسبی ، بنر های تبلیغاتی و .. می باشد در گذشته ای نه چندان دور که فناوری های الکترونیک و دیجیتال به وجود نیامده بودند مورد توجه بودند . تبلیغات مدرن و نوین که پدیده جدید دنیای امروز می باشد ، به فناوری های نظیر موبایل ، اینترنت و هر دستگاه الکترونیکی گفته می شود .
هریک از این نوع تبلیغات دارای مزایا و معایبی می باشند ، اما قدرت فناوری های الکترونیکی و اینترنتی را نمی توان در دنیای اینترنت امروز نادیده گرفت و همین طور ارزان بودن و در دسترس بودن آنها موجب رایج تر و متداول تر آنها شده است .
تبلیغات سنتی که معمولاً از کاغذ در آنها استفاده می شود ، علاوه بر اینکه گران تمام می شوند موجب قطع سالانه تعداد زیادی درخت برای تهیه چوب و نهایتاً کاغذ می شوند به علاوه بعد از اینکه استفاده شدند دور ریخته می شوند و آلودگی زیستی به وجود می آورند . اگر به درب منازل و ادارات و ... نگاه کوتاهی انداخته باشید ، حتماً برچسب های تبلیغاتی بعضی شرکت ها که بر روی درب نصب شده اند را حتماً دیده اید . آیا به نظر شما این روش تبلیغاتی ، روش مناسبی می باشد ؟ آیا نمی شد بدون آنکه جلوه درب منازل را کثیف نمود به شکل دیگری تبلیغ کرد ؟حتماً در خیابان ها مشاهده کرده اید که تعداد زیادی برگه های تبلیغاتی و تیکت وجود دارند که علاوه بر کثیف کردن شهر ، زحمات رفتگران را بیشتر و بیشتر می کنند .
به دلیل ظهور انواع و اقسام دستگاه های دیجیتال مثل موبایل های هوشمند ، تبلت ، لپ تاپ ها امروزه بیشتر مردم از اینترنت استفاده می کنند و بنابراین تبلیغاتی که در این شبکه صورت می گیرد را بیشتر مورد توجه قرار می دهند ، چون تبلیغات در اینترنت شامل عکس و فیلم بوده و بسیاری از تبلیغات نیز هستند که دارای نظرسنجی بوده و به مخاطبان راهنمایی بیشتر و راحت تری را در انتخاب محصول می نمایند .
چرا خرید اینترنتی بلیط ؟ چرا تبلیغ اینترنتی ؟ چرا تبلیغات ؟ چرا اینترنت ؟ مزیت خریداینترنتی چیست ؟ دلایل خرید اینترنتی چیست ؟ فواید خرید اینترنتی چیست ؟
تبلیغات ایده آل تبلیغاتی است که از بالاترین امکان دسترسی به مشتریان بالقوه ، همراه با یک امکان پذیری بالا برای گرفتن بازخورد و البته با هزینه پایین برخوردار باشد . (اسپترپ1991)
بر خلاف خرید سنتی که در آن مصرف کننده می بایست جهت یافتن اطلاعات تکمیلی از کالا یا خدمت تبلیغی به وسایل ارتباطی دیگری چون تلفن و یا حضور فیزیکی در بازار متوسل می شد ، رسانه جدید و تبلیغ آنی بوسیله اینترنت این امکان را فراهم می نماید ، راه دست یابی به این اطلاعات را بطور باورنکردنی کوتاه گردد . در این خصوص کافی است کاربر به وب سایت مراجعه نماید و اطلاعات تکمیلی در اختیار او قرار گیرد . برای مثال می توان از وضعیت زمان و روزهای سانس های استخر ، قیمت بلیط و تخفیفات از طریق اینترنت مطلع شد و تصمیم گرفت که کدامیک را انتخاب کرد . همین طور سانس های برگزاری فیلم در سینما به همراه نام و مشخصات فیلم و بازیگران را از اینترنت مشاهده کرد و بعد تصمیم گرفت که به کدام سینما رفت .
صرفه جویی در وقت و هزینه ، سرعت خرید ، سادگی در خرید ، خرید به صورت 24 ساعته ، برخورداری از تخفیفات اینترنتی ، صدور بلیط با مشخصات خود مصرف کننده در کسری از زمان ، تنها بخشی از مزایای خرید بلیط از طریق اینترنت می باشد .
انجام قرعه کشی ، بهره مندی از تخفیفات گروهی ، ارسال نسخه الکترونیکی بلیط به آدرس پست الکترونیکی ، ارسال پیامک به نشانه تایید خرید بلیط اینترنتی و داشتن اعتبار بلیط به اندازه حداقل یک ماه از موارد دیگر مزایای خرید بلیط از طریق اینترنت می باشد . در یک کلام در خرید اینترنتی ، خود مشتری مدیر خرید و انتخاب خود می باشد و مدیر مشتری است.
در صورتی که مشتری در تصمیم خرید بلیط اینکه مثلا به کدام استخر یا سینما برود تردید داشته باشد ، خود مشتری می تواند به صورت تعاملی از طریق شبکه های اجتماعی مثل آپارات و کلوپ ، از نظر سایر استفاده کنندگان محصول مطلع شود و انتخاب خود را مدیریت نماید تا یک انتخاب خوب و ایده آل داشته باشد .Google.com/+QazvinTakhfif
چه نکاتی را در استراتژی بازاریابی حضوری ، باید مورد توجه قرار دهیم ؟
بازاریابی به روش کلامی یا مصاحبه حضوری و حضوری خیلی موثر و کارامد می باشد چون مخاطب می تواند سوالات خود را شفاهی بپرسد و دیدگاه های خود را مطرح کند و بازاریاب نیز با پاسخ دادن به سوالات می تواند اعتماد و رضایت مخاطب یا مشتری را جلب نماید . از طرفی بازاریاب نیز می تواند با کمی تیز هوشی پی ببرد که نیاز مشتریان و خواسته های آنها چیست و با ارائه آنها به مدیریت و بخش های فروش و سایر قسمت های مرتبط ، بر کیفیت محصولات بیفزاید .
اما برای تحقق بازارایابی حضوری بایستی به نکاتی توجه کرد :
گرفتن وقت ، داشتن مهارت های تخصصی و فنی در مورد محصول ، ظاهر مناسب و پوشیدن لباس رسمی و اداری ، حضور به موقع در محل ، به همراه داشتن بروشور و تیکت هایی که معرف محصولات و شرکت و خدماتی که شما می خواهید ارائه دهید باشند ، خاموش کردن و یا جواب ندادن گوشی تلفن همراه در سر جلسه حضوری ، داشتن تسلط به زبان انگلیسی و همراه داشتن لپ تاپ که به اینترنت وصل باشد تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد .
در بسیاری از جلسات حضوری که نیاز به صحبت با سایر ذینفعان می باشد ، بازاریاب نبایستی درگوشی با همراهان و یا با موبایل صحبت کند ، این کار در مصاحبه حضوری متداول نیست . در صورت نیاز به مشاوره و مذاکره می تواند در فواصل استراحت بین مذاکره اقدام به صحبت با سایر ذینفعان نماید .
خوردن و آشامیدن در جلسه حضوری مناسب نبوده و بعد از جلسه می باشد .
Google.com/+QazvinTakhfif
چه نکاتی را در راه اندازی وب سایت ، برای کسب و کارهای اینترنتی باید مورد توجه قرار دهیم ؟
راه اندازی وب سایت یکی از روش های مدرن در بازاریابی می باشد که به رونق و بهبود کسب و کار کمک می کند . دسترسی آسان و سریع و ارزان و 24 ساعته به اطلاعات ذخیره شده در یک وب سایت از مهمترین دلایل استقبال کسب و کارها به این سو می باشد .
برای تهیه و ساخت وب سایت مدرن و خوب علاوه به روش پیاده سازی آن که همان تکنولوژی .Net یا PHP می باشد ، بگذریم باید به این نکته توجه کرد که برای کدام منطقه جغرافیایی می خواهیم سایت را طراحی کنیم و بیشتر مخاطبان ما به چه روشی به اینترنت وصل می شوند ؟ یعنی اگر سایتی طراحی شود که زمان زیادی طول می کشد تا بارگذاری شود و از طرفی استفاده کنندگان از اینترنت در منطقه ای زندگی می کنند که دسترسی به اینترنت با سرعت بسیار کمی صورت می گیرد آنگاه سایت ما خوب مورد بازدید واقع نمی شود .
از طرفی دیگر اگر سایت به نحو عالی نیز طراحی شد، باید به این نکته توجه کنیم که مخاطبان از چه دستگاهی برای استفاده از اینترنت استفاده می کنند ؟ امروزه دستگاه هایی مثل کامپیوتر خانگی ، لپ تاپ ، تبلت ، گوشی های موبایل و ... به اینترنت وصل می شوند و در گوشی های موبایل و تبلت ها به لحاظ کوچک بودن صفحه نمایش آنها و نوع سیستم عاملی که دارند تا حد بسیار زیادی از مطالب و قابلیت های سایت را نمایش نمی دهند و حال اگر در منطقه ای که مردم بیشتر از موبایل ها برای وصل شدن به اینترنت استفاده می کنند ، تصور کنید که چه قدر ممکن است در بارگذاری نشدن مطالب وعکس ها و امکانات سایت ها بر روی گوشی های موبایل تاثیر بگذارد . بنابراین بخش بزرگی از مخاطبان وقتی نتوانند سایت را با گوشی مشاهده کنند ، از آن دلسرد می شوند . برای مثال کافیست یکی از سایت های فروشگاهی را با موبایل باز کنید تا پی ببرید که چه گونه می باشند.
Google.com/+QazvinTakhfif
نکات قابل توجه در استراتژی استفاده از ایمیل برای بازاریابی و تبلیغات الکترونیکی و مشتری مداری:
استفاده از ایمیل در بازاریابی یا ایمیل مارکتینگ گزینه خوبی برای بازاریابی می باشد چون هم ارزان می باشد و هم سریع . اما موضوع ایمیل و همچنین محتوا و مطالب ایمیل خیلی مهم می باشد .
محدویت در ارسال ایمیل :
با داشتن یک آدرس الکترونیکی در جی میل می توان حداکثر 500 ایمیل در روز ارسال کرد و اگر بخواهیم تعداد بیشتری از 500 ایمیل بفرستیم با یک آدرس ایمیل در یک روز این کار میسر نمی باشد و بایستی آدرس پست الکترونیک دیگری داشته باشیم . یعنی با هر آدرس یا شناسه پست الکترونیک در جی میل تنها می شود روزی 500 ایمیل ارسال کرد .
راه حل دیگری که بتوان ارسال بیش از 500 ایمیل در روز داشته باشیم ، اجاره یا خرید یک میل سرور از شرکت های اینترنتی می باشد . در صورت داشتن میل سرور می توان بیش از 500 ایمیل در روز ارسال کرد .
محتوای ایمیل :
یک ایمیل خوب دارای موضوع مناسب و محتوای خوب و عکس های پیرامون محصول و خدمات بوده و برای ارتباط با مشتری حتما دارای آدرس و یا تلفن می باشد تا گیرنده ایمیل برای اصالت پیام یا احراز هویت بتواند با آن موسسه تماس بگیرد . ایمیل های زیادی ممکن است برای من و شما آمده باشد آیا تا حالا ایمیلی با این مضمون برای شما آمده که شما برنده قرعه کشی شده اید ؟ در صورت مواجعه با چنین ایمیلی چگونه به آن اطمینان پیدا می کنید در حالی که هیچ شماره تلفنی از صادر کننده آن ندارید ؟آیا تا به حال شده موسسه ای نتایج قرعه کشی را از طریق ایمیل به اطلاع کسی برساند در حالی که خود برنده شده قرعه کشی هیچ ایمیلی را در فرم آن سازمان تکمیل نکرده است ؟ چرا سازمان ها از ایمیل برای پرسیدن اطلاعات شخصی استفاده می کنند مگر تلفن من را ندارند ؟ پس با این مثال بایستی متوجه شده باشید که یک ایمیل واقعی چه مشخصه ای دارد ؟
ایمیل هوشمندانه :
تصور کنید اگر محصولی مثل کتاب داشته باشید و بخواهید آن را بفروشید هیچ وقت به یک محلی مثل سینما نمی برید تا آن را بفروشید چون افراد در حال تماشای فیلم می باشند و زمان و شرایط خواندن کتاب در آن موقع نمی باشد . پس حتما کتاب را به نمایشگاه کتاب و یا کتابفروشی می برید . در بازاریابی به روش ارسال ایمیل نیز این امر صادق می باشد و باید محصول را به افرادی که به آن نیاز دارند یا ممکن است نیاز پیدا کنند معرفی و بفروشید . در صورتی که بتوانید چنین اقدامی در دنیای بازاریابی مدرن انجام دهید ، یعنی ایمیل را به افرادی که ممکن است از مشتریان آینده شما باشند ارسال کنید ، موفقیت شما بالا می رود .
Google.com/+QazvinTakhfif