ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
شرکت کنندگان و غرفه داران در نمایشگاه :
شامل شرکت های تولید کننده قطعه ، شرکت های بازرگانی قطعه خودرو ، محصولات جدید پارس خودرو و کرمان موتور بودند .
شرکت های بازرگانی قطعه خودرو شرکت هایی هستند که قطعات را از کمپانی های خودرو سازی یا تولیدکنندگان قطعه که عمدتا خارجی هستند وارد کرده و قطعات را به فروش می رسانند .
می دانیم که در بازار امروز قطعات خودرو با تنوع زیادی وجود دارند . بنابراین تهیه قطعه اصل از قطعه فرع یا به اصطلاح جعل شده یکی از سوالات اساسی مشتریان می باشد .
چگونه می توان قطعه اصل را از قطعه فرع شناسایی کرد ؟
چگونه می توان از کیفیت خرید قطعه خریداری شده اطمینان پیدا کرد ؟
وقتی این سوال را از چندین غرفه در نمایشگاه سوال کردم ، اکثریت لوگو و رنگ جعبه را نشان دهنده تشخیص اصل بودن یا جعلی بودن ، مراجعه حضوری به نمایندگی و خرید مستقیم از آنجا عنوان کردند و عده ای نیز جوابی نداشتند به این سوال . اما یک غرفه که بر روی محصولات تسمه آلمانی فعالیت داشت ، جواب قانع کننده و خوبی برای آن داشت که واقعاً من را تحت تاثیر قرار داد . استفاده از کد شناسایی محصول در محصولات بود . کافی بود مشتری کدمحصول را به شماره مشخص شده پیامک کند ، آن موقع پیامکی ارسال می شد که اصل بودن قطعه را بیان می کرد .
در بخش خودرو بهتر بود شخصی کنار خودرو ایستاده بود و به مشتریان مزایای خودروی جدید را بازگو می کرد تا مشتریان بهتر با محصول آشنا شوند .این روش تبلیغات خیلی موثر خواهد بود .
در بخش قطعات خودرو به نظر می رسید کارشناسان فروش هنوز اطلاعات کافی با محصول ندارند و یا ناکافی می باشد .
پیاده سازی چنین سیستمی ، قطع به یقین زمینه اشتغال مهندسین فناوری اطلاعات و مکانیک و تکنسین ها را فراهم خواهد کرد . همچنین تولید قطعات و مونتاژ و برون سپاری محصولات کمپانی های خارجی در کشور ایران می تواند زمینه اشتغال بسیار زیادی را فراهم کند .
اما یکی از روش های معرفی محصولات و خدمات که امروزه به شکل وسیعی در حال استفاده می شود استفاده از کانال های تلگرام است که پیشنهاد می کنم از این ویژگی قطعه سازان به شکل درست و صحیح استفاده نمایند .