دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

افزایش بازید از سایت بوسیله گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) برای وب سایت های تجارت الکترونیک می باشد. این ابزار وسیله ای برای تجزیه و تحلیل وب سایت ها از نظر تعداد بازدید، محل بازدید کننده ها، صفحاتی که مرور کرده اند و بسیاری اطلاعات بدرد بخور دیگر می باشد. اسنفاده کردن از این نوع ابزار ها برای تمامی دارندگان وب سایت های فروش  آنلاین و تجارت الکترونیک توصیه می شود . گوگل آنالیتیکس ابزار رایگانی است برای ارزیابی و موفقیت وب سایت شما .

  

طراحی و راه اندازی یک وب سایت برای حضور در شبکه جهانی اینترنت ، هر چند هم که با وسواس و دقت نظر انجام پذیرد ، تازه ابتدای راه پرفراز و نشیب تجارت الکترونیک به حساب می آید .مدیران وب سایت ها (به ویژه سایت های تجاری و سازمانن ها) بایستی بتوانند پاسخ مناسبی را برای پرسش هایی نظیر پرسش های زیر پیدا کنند :

·        آیا مخاطبان مورد نظر می توانند آنها را بر روی وب بیابند ؟

·        مخاطبان چگونه و از چه راه هایی با وب سایت آشنا می شوند ؟

·        وب سایت ، بازدید کنندگان کدام مناطق جغرافیایی را به خود جذب کرده است ؟

·        وب سایت چقدر در نیل به اهداف موردنظر مدیران موفق بوده است ؟

·        رفتار بازدیدکنندگان در هنگام گشت زدن در وب سایت چگونه بوده است ؟

·        چه محتوایی برای کاربران سایت جذاب تر بوده اند ؟

·        برای رسیدن به بالاترین نرخ بازگشت سرمایه بایستی بر روی چه گروهی از بازدیدکنندگان و چه نوع محتوایی تمرکز کرد ؟

جمع آوری پاسخ پرسش هایی نظیر آنچه که بیان شد  ، می تواند به بهبود عملکرد و محتوای وب سایت کمک کند و میزان بازگشت سرمایه گذاری در این حوزه را افزایش دهد . در واقع ابزارهای رایگان و تجاری زیادی برای پایش رفتار بازدیدکنندگان وب سایت وجود دارد ولی شرکت گوگل  در این زمینه توانسته با ارائه ابزار قدرتمند و رایگان به نام Google Analytics  گوی رقابت را از سایرین برباید . از این رو در این مقاله سعی شده است ضمن معرفی اجمالی این ابزار ، نحوه عملی شروع کار با این نرم افزار آنلاین و مفید ، آموزش داده شود .

گوگل پنج امکان زیر را در ابزار تحلیل گر  خود مفید می داند :

·        امکان مشاهده گزارش ها و نمودارهای مربوط به صفحاتی که بیشترین تعداد بازدید را در سایت شما به خود اختصاص داده اند .این گزارش ها اثرگذارترین و محجورترین صفحات سایت تان را به شما نشان می دهد .از این طریق می توانید طراحی و ترتیب صفحات سایت خود را بهبود بخشیده و دسترسی و رضایت خاطر بیشتری برای بازدیدکنندگان خود به ارمغان بیاورید .

·        امکان مشاهده گروه هایی از بازدیدکنندگان که مشتری شما شده اند و گزارش گیری از میزان تحقق  اهدافی که برای ارزیابی اثربخشی وب سایت خود تعریف می کنید.

·        امکان اعطای مجوز مشاهده محدود و کنترل شده گزارش ها به افراد دیگر در داخل یا خارج از سازمان خود .

·        امکان استفاده از بیش از 80 گزارش آماده و همچنین تهیه گزارش ها ی سفارشی موردنیاز .

·        امکان ردیابی سایر سرویس های مرتبط گوگل نظیر Adwords ,Adsense,Blogger,Google Sites, در بدنه Google Analytics

گام نخست :

قبل از هر چیز شما بایستی یک حساب کاربری گوگل داشته باشید . اگر چنین حسابی را دارید و قبلاً از خدمات دیگر گوگل نظیر سرویس Gmail  استفاده نموده اید ، می توانید گام دوم را اجرا کنید و در غیر این صورت بایستی به آدرس www.google.com/accounts  مراجعه کنید ویک حساب کاربری برای خود ایجاد نمایید . نحوه ایجاد آن بسیار ساده است و با اندکی دانش زبان انگلیسی می توانید از این مرحله سربلند بیرون بیایید.

گام دوم : آدرس www.google.com/analytics  را در نوار آدرس مرورگر تایپ نمایید . پس از کلیک کردن دکمه Access Analytics  نام کاربری و کلمه عبور شما در حساب کاربری گوگل بررسی خواهد شد و در صورت صحیح بودن به صفحه شروع هدایت خواهید شد . با کلیک کردن بر روی دکمه Sign Up  وارد حساب کاریری Google Analytics  خواهید شد.

در این صفحه برای ایجاد یک حساب کاربری جدید ، اطلاعات مربوط به سایت از شما پرسیده می شود . به ترتیب آدرس وب سایت و یا وب لاگ ، نام انتخابی برای تمایز حساب خود ، و در نهایت کشور و منطقه زمانی مورد استفاده در وب سایت را وارد نمایید . سپس با فشردن دکمه Continue  نام کوچک و نام خانوادگی و کشور خودتان را وارد کنید .

بر طبق معمول نوبت اعلام توافق با شرایط و مقررات این سرویس گوگل است . با انتخاب گزینه مربوط موافقت خود را اعلام نموده و دکمه ایجاد حساب کاربری را کلیک نمایید.

گام سوم :

در این مرحله بایستی ضمن اثبات مالکیت وب سایت به گوگل اسکریپت لازم برای ردیابی صفحات وب سایت را درون کد صفحات مربوط نصب نمایید . در ساده ترین حالت نیاز به تغییر هیچکدام از گزینه ها پیدا نخواهید کرد . تنها کافیست که اسکریپت نمایش داده شده را از درون کادر کپی نمایید . حال فایل صفحاتی از وب سایت را که قصد ردیابی آنها را دارید با برنامه Notepad (یا یکی از نرم افزارهای راحی صفحات وب ) باز کنید .اگر با زبان ساده نشانه گذاری صفحات وب یعنی HTML  آشنا نیستید همین قدر کافی است که بدانید در این زبان به کلمات نشانه ای که بین علائم <..> ( یک علامت کوچکتر و یک علامت بزرگتر ) قرار می گیرند را تگ Tag  می نامند . هر تگی که در جایی از صفحه وجود داشته باشد بایستی جای دیگری در بین علائم <../> بسته شود . مرورگرها ، محتویات بین هر تگ را خوانده و بر اساس استاندارد HTML آنرا نفسیر نموده و در صفحه نمایش جاگذاری می نمایند .


استفاده از فناوری وای فای در خودروهای شرکت فورد


خانه مدرن - هوشمند سازی در خانه-


مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت خودروسازی نیسان


معرفی شرکت های تجاری معروف دنیا



معرفی نمایشگاه فناوری اطلاعات در سراسر دنیا


پروژه بانکداری الکترونیکی در بانک HSBC  انگلیس


کلیپ تصویری هد هانتر (شکارچی استعداد) از مفاهیم  مهم بازاریابی و مدیریت بازرگانی و مدیریت اجرایی


پروژه بازاریابی سبز - قابل استفاده برای دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات و مدیریت بازرگانی و علاقه مندان


پروژه خرده فروشی تسکو - مناسب برای دانشجویان رشته مهندسی فناوری اطلاعات و  کلیه گرایش های مدیریت




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد