دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

تجربه خرید کفش و زیره های استفاده شده در کفش

در این پنج سال اخیر من تعدادی زیادی کفش خریدم و هر کدام معایب و مزایایی داشتند که به توضیح هر کدام می پردازم .

 

 1- گارانتی کفش

من که تا حالا از این گارانتی استفاده نکردم و هر کفشی خریدم بیشتر از قسمت  زیره ترک خورد یا شکست و آن قدر رویه کفش  و بند کفش کهنه شده بود که خودم هم برای گارانتی مراجعه نکردم و چیزی که فهمیدم این بود که عموم کفش هایی که خریدم بعد از 6 تا 9 ماه استفاده روزمره خراب می شد . تنها یک مورد یک کفش از پاساژ نور خریدم و فروشنده گفت 6 ماه گارانتی دارد . بعد از 7 ماه زیره ترک خورد و وقتی بردم گفت که گارانتی تمام شده است .

2- سوراخ شدن جوراب

از بین کفش هایی که خریدم ، یک مورد بود که کف جورابم را سوراخ می کرد و اتفاقا کتانی خارجی هم بود . بعد از 4 جفت عوض کردن  جوراب فهمیدم که اشکال از کفش است .

3- زیره کفش

زیره های متعددی در بازار کفش استفاده میشه . زیره پو یو - ترمو - پی وی سی و ...

اما من تقریبا هر سه این زیره ها را داشته ام و جالب که هر سه تا هم  بعد از 6 تا 12 ماه ترک خوردند . نه فوتبال بازی کردم و نه روی جاده خاکی پیاده روی کردم اما باز زیره کفش ترک خورد .

اما جدا از پولی که می خواهید برای خرید کفش بدهید ، به اینکه کفش را برای چه استفاده ای می خواهید ، خریداری کنید .

زیره کفش پیاده روی باید نرم باشد و ضخامت داشته باشد و همچنین کفش سبک باشد .

برای کوه نوردی زیره کفش  باید و سفت و  مقاوم  باشد .

برای پیاده روی های طولانی کفش های مجلسی با زیره سفت و بدون ضخامت اصلا مناسب نیست .


تجربه های خرید کفش من :

1- سال 90 بود یک جفت کفش از آقای شکری خریدم . رویه مخمل بود و زیره فکر کنم پی یو بود و محصول تبریز بود . واقعا کفش بود . هم راحت و هم سبک و مقاوم و شیک . یادم نیست دقیق چند خریدم اما تقریبا 60 تا 80 پول دادم . فقط بند کفش چسبی  بود و خود نمی چسبید و مجبور شدم کفش دیگری بخرم .

2- بعد از آقای بذله کفش خریدم . کفش شیک و خوبی بود اما بعد از یکسال زیره ترک خورد و انداختم بیرون .

مجددا کفش دیگری خریدم به اسم کفش رخش . اون هم زیبا بود اما سنگین بود و زیره اش سفت بود اما رویه محکم داشت و چرم مصنوعی بود . اون هم بعد از 6 ماه از زیره ترک خورد .

3- بعد از چند سال مجددا از آقای شکری کفش خریدم . کفش اسپرت و بند دار .کفش خیلی سنگین بود و کلی بعد از تعریف و تمجید فروشنده سر 7 ماه زیره ترک خورد . اولش که پشت پا را زخم کرد به دلیل جنس کفش و بعد هم زیره اصلا حالت نرمی و ارتجاعی نداشت و وقتی راه می رفتم کمر هم  فشار وارد می کرد اما چون پول داده بودم دلم نیامد بیندازم بیرون و پوشیدم .

4-  نزدیک های سال نو از گالری 313 در چهار راه  خیام ، کفش تک سایز خریدم 110 هزار . رویه چرم و زیره  نمی دانم چی بود و الان که سه سال هست دارم می پوشم هنوز سالمه . فقط باید واکس مخصوص را به رویه بمالم .

5-  بعد از امیر آقا کفش اکو خریدم و هم سبک و هم شیک بود . یکسال پوشیدم و زیره ترک خورد . 120 خریدم در سال 1398

6-  از دست فروشان یک جفت کتانی ریبوک خریدم 140 . واقعا راحت بود . با شلوار پارچه ای و جین هم ست می شد . رویه اش زیاد مقاوم نبود و پاره شد . زیره هم ترک کوچکی برداشت .

نتیجه :

به طور کلی کفش هایی که من خریدم بین 7 تا 10 ماه پوشیدم و بعد از این مدت چون اکثرا زیره ترک خورد و در جایی که آب باران باشه به داخل کفش آب می رود و جوراب خیس می شود من کفش ها را نپوشیدم و باید خود را متقاعد کرده باشم که کفش برای یکسال هست و باید تعویض بشه .

وقتی تصمیم خرید کفش دارد ، باید مورد استفاده کفش را تشخیص دهید و با کفش کلاسیک مجلسی برای پیاده روی نروید .

اگر به فروشنده اعتماد دارید که به حرف های او گوش کنید در غیر این صورت خودتون با مطالعه و پولی که می خواهید پرداخت کنید ، کفش مناسب خود را انتخاب کنید .و ترجیحاً در غروب و شب خرید کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد