دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

استفاده کمرنگ از سایت های کامپیوتر و کافی نت با ظهور موبایل های هوشمند

تا همین سال های 80 و دهه 80 بود که استفاده از کامپیوتر رونق بسیاری داشت و دانشجویان برای کار با کامپیوتر به آن مراجعه می کردند . کسانی که کامپیوتر نداشتند به کافی نت ها مراجعه می کردند و قبولی دانشگاه خود را از طریق کافی نت ها متوجه می شدند.  

ازدحام جمعیت در کافی نت ها کاملا مشهود بود . سایت های کامپیوتر در دانشگاه ها نیز از این امر مستثنی نبود و پذیرای دانشجویان زیادی بود که برای انجام تکالیفی که استادان به دانشجویان می دادند . تا سال های 89 و 90 بود که بازار خرید لپ تاپ بسیار داغ بود و داشتن لپ تاپ یکی از خرید های اصلی هر دانشجوی فنی و مهندسی  و حتی سایر رشته های غیر مرتبط با کامپیوتر بود  . بعد از سال های 90 بود که گوشی های موبایل به بازار وارد شدند و با امکانات لمسی بودن صفحه و داشتن اینترنت وای فای ، کم کم داشتند محبوبیت پیدا می کردند .

در ابتدا به دلیل اینترنت نه چندان پرسرعت مورد توجه نبودند اما رفته رفته گوشی های تلفن همراه به دلیل پوشش اینترنت گسترده تر  و سرعت بیشتر مورد مجبوبیت بیشتری یافتند . از این رو خرید موبایل بازار پر رونقی پیدا کرد و علاقه مندی به لپ تاپ کمتر شد . موبایل ضمن داشتن وزن بسیار کمتر از لپ تاپ و حمل و نقل راحتر و همچنین وصل شدن به اینترنت و سایر امکاناتی مثل عکاسی توانست گوی رقابت را از کامپیوتر و لپ تاپ بگیرد .

گرچه هر یک از دو دستگاه کامپیوتر و گوشی موبایل به نوبه خود دارای مزایا و معایبی هستند ، اما به نظر می رسد علاقه خرید در گوشی تلفن همراه بسیار بیشتر از کامپیوتر می باشد و البته افرادی هستند که هر دوی این وسیله را در کنار هم دارند و عده بسیاری هستند که فقط ترجیح می دهند تلفن همراه داشته باشند و در صورت نیاز به کامپیوتر به سایت کامپیوتر محل تحصیل خود یا کافی نت مراجعه کنند .

وجود برنامه ها و اپلیکیشن هایی که روی موبایل نصب می شود و به راحتی اجرا و استفاده می گردد مثل انواع بازی ها ، اینستاگرام ، تلگرام موجب محبوبیت روز افزون استفاده از موبایل شده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد