دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

سفرنامه آی تی ساپورتر از سفر به خلخال

برای رهایی از گرمای تابستان به شهر خلخال سفر کردیم .وقتی از پلیس راه رشت قزوین عبور می کنید به جاده فومن می روید و مستقیم می روید تا به رضوان شهر برسید . جاده درای محدویت سرعت در بسیاری از تقاطع ها می باشد . باید حواستون به تابلو ها باشه .بعضی جاها 60 تا و بعضی جاه 80 تا بیشتر نباید بروید . جاده قشنگی دارد و پمپ بنزین هم هست .

 در مسیر خلخال  از شهرهای فومن ، ماسال ، رضوان شهر عبور می کنید و تقریبا 70 کیلومتر می روید تا به تابلوی خلخال می رسید . این یکی از دو مسیر رفتن به خلخال است که به جاده پونل معروف است . از پونل تا خلخال 70 کیلومتر است .

راه دیگر خلخال از مسیر اسالم است و باید حدود 115 کیلومتر از ابتدای جاده فومن بروید تا به اسالم برسید . هر دو مسیر زیبا و دارای گردنه های بسیاری است اما من اسالم را بیشتر ترجیح می دهم .

ساحل گیسوم :

دو تا ورودی دارد از ورودی اول که از لابلای جنگل عبور می کند و ترافیک دارد و مبلغ 10000 تومان باید بپردازید و ورودی دوم که از 300 متر جلوتر است و از داخل روستا گتچسر می گذرد و ورودی ندارد اما برای چاد زدن در ساحل در آخر شب 5000 تومان از من گرفتند .

روی قبض نوشته شده بود مجتمع گردشگری چالدران .

فومن :

در35 کیلومتر از پلیس راه رشت قرار دارد و برای اقامت در محل مورد نطر 10000 تومان دادم .بابت نصب چادر . واحد درامد شهرداری فومن

وارد خلخال که می شوید تا اردبیل 120 کیلومتر فاصله دارید اما خلخال هم جاذبه های دیدنی مثل : چشمه ازونا ، اندبیل و آبگرم معدنی کوثر دارد که هر کدام دیدنی های خاص خودش را دارد .

چشمه ازونا :

در ابتدای ورودی شهر خلخال و در کنار پلیس راه می باشد و باید از اون راه بروید .آب  چشمه از زمین می جوشد و در سراسر سال آب دارد

آبگرم معدنی کوثر:

در مسیر جاده اردبیل به خلخال 20 کیلوتر که بروید به آبگرم می رسید . مسیر کمی خراب بوده و دست انداز دارد و گردنه هم تا دلت بخواد هست . قیمت بلیط آبگرم نفری 6000 تومان می باشد و دو استخر دارد یکی برای بانوان و دیگری برای آقایان .ساعات کاری از 8 صبح تا 23 شب می باشد .

اندبیل :

روستایی است که از داخل خلخال رد می شود و5 کیلومتری خلخال است .جنگل های بلوط دارد و برای استراحت و صرف ناهار عالی است . برای شب تاریک است و بهتر است نروید .

دانشگاه ازاد خلخال:

04532454851


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد