دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

وقتی که به طوطی علاقمند شدم

مدت ها بود که از بازار عبور می کردم بیشترین پرنده ا ی که توجه من را به خودش جلب می کرد طوطی بود . در مغازه و منزل اقوام اگر قناری یا فنج می دیدم زیاد جلب توجه نمی کرد اما وقتی طوطی می دیدم ، کلی مشعوف می شدم و چند دقیقه ای به طوطی نگاه می کردم .

 سوال در خصوص عروس طوطی داشتید به شماره تلگرام 02177955451 ارسال کنید .

سوال در خصوص عروس طوطی داشتید .

پرسش و پاسخ در خصوص طوطی ها را اینجا ببینید .

آناتومی عروس طوطی

پرسش و پاسخ در خصوص عروس طوطی

بررسی ریزش پر عروس طوطی

 بالاخره در فروردین 1398 از مهدی طوطی عروس خریدم .45000

قفس خریدم 65000

مهدی خودش طوطی را به منزل ما آورد . طوطی را در جعبه کفش گزاشته بود و با خودش آورده بود . پرنده ای زیبا و سرحال . واقعا دیدنی بود خیلی خوشحال بودم که حالا من هم یک طوطی داشتم .یادمه که چون تعطیلات نوروز بود و مغازه ها بسته بودند ، به زحمت تونستم یک قفس مناسب و زیبا بخرم  اما خریدم .

آشنایی با برخی از رفتارهای طوطی


آموزش غذا دادن طوطی با سرنگ -

فیلم جفت گیری طوطی


دانستنیهای طوطی که آی تی ساپورتر تجربه کرده است : مهر 1398

غذای  عروس طوطی :

عمده ترین غذای طوطی ارزن هست . ارزن ریز و درشت داره و من ترجیح میدم ارزن درشت بخرم که کیلویی 8000 تومان هست . ارزن ریز برای قناری خوبه چون  که منقار قناری کوچکتر از عروس طوطی هست .

تخم کتان هم من به عروس طوطی ام دادم . خیلی دوست دارند . کیلویی 12000 خریدم .گفته میشه تخم کتان چرب هست و نسبت آن با ارزن باید یک سوم یا کمتر باشه . چون ارزن پرنده را چاق می کند و غذایی است خوش خوراک برای طوطی .

برنج آبپز بدون روغن هم به عروس طوطی دادم و دوست دارند . برنج عروس طوطی را چاق و فربه می کند . البته برنج علی کاظمی دادم .

گردو هم دوست دارند . گردو را خرد خرد کنید و در ظرف بریزید تا بخورند .

آب را از آبسردکن یخچال همه روزه در طرف غذای طوطی می ریزم .

ذرت مکزیکی هم با چاقو ریز می کنم و در ظرف غذای طوطی می ریزم و با بازیگوشی می خورند .

نان خشک هم بسیاری از عروس طوطی ها دوست دارند . می توانید تکه های نان را ریز ریز کرده و در ظرف ریخته و در قفس بگذارید .

سعی کنید غذایی که به عروس طوطی می دهد از ادویه و روغن استفاده نشده باشد که اصلا مناسب طوطی نیست .


قفس عروس  طوطی :

قفس  عروس طوطی بهتر است کوچک نباشه که دم پرنده به قفسه برخورد کنه . همچنین پرنده به راحتی در قفس حرکت کنه . باید قفس راحت و نسبتا بزرگ برای عروس طوطی تهیه کنید .

قفسی تهیه کنید که جای مناسب برای قرار دادن ظرف غذا داشته باشه و پرنده روی چوب به راحتی بنشینه و غذا بخوره .

هر چه قدر قفس بزرگ و راحت باشه ، پرنده احساس بهتری داشته و در جفت گیری کردن پرنده و آواز خواندن تاثیر دارد . همان طوری که اتاق و محل زندگی هر فرد بزرگتر باشد ، فرد احساس خوشایندی دارد ، طوطی ها هم از این امر مستثنی نیستند چون دوست دارند پرواز کنند.



عکس عروس طوطی ام در 9 ماهگی



جفت گیری عروس  طوطی و آواز خواندن طوطی برای جفت خودش

مشاهد فیلم آواز خوانی عروس طوطی نر برای جفت خود

راه اول : عروس طوطی نر برای جلب توجه ، عروس ماده آواز خوانی می کند . آواز خواندن یکی از راه های جلب توجه  هم برای صاحب طوطی و هم برای جنس مخالف است .

راه دوم : نزدیک شدن به عروس طوطی ماده و منقار زدن به ماده راه دیگری است که عروس طوطی نر سعی می کند انجام دهد .اصولا پیش دستی یا شروع به دوستی از سوی پرنده نر است و اگر پرنده ماده ، طوطی نر را قبول کند سرش را خم می کند تا نوازش شود در غیر این صورت یا فرار می کند یا بی اعتنایی می کند .


جلب توجه کردن عروس طوطی :

عروس طوطی با صدا کردن(گفتن سلام ) ، سوت زدن(آواز خواندن) ، پر زدن داخل قفس سعی می کند صاحب خود را متوجه خود سازد ، یا به عبارتی دیگر جلب توجه کند . 

عروس طوطی که من دارم وقتی از کنارش بلند می شوم به اتاق دیگری می روم جیغ می زند و وقتی بر می گردم ساکت می شود .

اصولا هر چند وقتی عروس طوطی با بال زدن داخل قفس و سر و صدا کردن می خواهد توجه صاحب خود را به خودش جلب کند .

آواز خواندن هم یکی از کارهای جالب و زیبایی است که عروس طوطی انجام می دهد . عروس طوطی من بعد از غروب آفتاب شروع به آواز خواندن می کند .

اما یکی از تعجب انگیز ترین جلب توجه های عروس طوطی ، بال زدن عروس طوطی در قفس هست . بارها شده است که در اتاق تاریک و نصف شب ، عروس طوطی شروع به بال زدن در داخل قفس می کند . معمولاً وقتی که طوطی زیاد صاحبش را نبیند و یا دیر به دیر ببیند و یا اگر ببینید خیلی کوتاه باشد طوطی این کار را انجام می دهد .


عکس طوطی من - هر دو با هم روی تنه درخت در قفس -


دلایل جفت گیری نکردن عروس طوطی ها : 8 فروردین 1399

پس از اینکه در ایام نوروز 99 در خصوص طوطی هام مطالعه کردم به این نتیجه رسیدم که عروس طوطی نر مست هست و ماده هنوز مست نیست . باید کاری کنم تا ماده هم مست و اصطلاحاً آماده باشه . برای همین قفس دیگری که اندازه اش بزرگتر از قفس قبلی بود شروع کردم  و تغذیه گرم به طوطی دادم . اما این کار زیاد موثر نبود و از جفت گیری هم خبری نبود .

یکبار برای امتحان ، جعبه ای مقوایی تهیه کردم و در آن سوراخی که طوطی بتواند وارد لانه شود درست کردم . اما طوطی شروع کرد به جویدن جعبه مقوایی تا حدی که کاملا سوراخ را بزرگتر و خراب کرد و من مجبور شدم  مقوا را از قفس بیرون در بیارم .


نکته ای که با تجربه و مطالعه یاد گرفتم: آبان 99

نکته اول : برای اینکه عروس طوطی ها با هم جفت گیری کنند ، هر دو باید بالغ شده باشند و به سن بلوغ رسیده باشند . عروس طوطی من آبان 1399 جفت گیری کرد و در این زمان 22 ماهش بود . پس نباید انتظار جفت گیری قبل از بالغ شدن را داشت . بسته به نوع عروس طوطی ، هر کدام می توانند در کمتر از  22 یا بیشتر بالغ شوند .بنابراین فروردین 1399 که بنده توقع جفت گیری داشتم ، هنوز شرایط مهیا نشده بود و توقع بیجایی بود .

نکته دوم : برای جفت گیری دو عروس طوطی ، باید شرایطی فراهم باشه . مثل غذای خوب و مقوی ، دمای اتاق ،پرنده ها باید همدیگر را بپذیرند و یا از هم خوششان بیاید و  لانه گزاری . من بعد از مشورت با آقای عسگری ، گفت به من که لانه بگزارم و لانه برای طوطی عروس تحریک کننده است و خدراشکر می گویم که لانه گزاری من با بالغ شدن عروسی طوطی مقارن شد و دو هفته بعد از لانه ، پرنده ها جفت گیری کردند .


غذای عروس طوطی ها :


پرسش  و پاسخ در مورد عروس طوطی -

بعد از جفت گیری  برای عروس طوطی شما چه اتفاقاتی رخ داد ؟آبان 99

به طور متوسط پرنده ها هر روز یک بار جفت گیری داشتندو این جفت گیری ها با بررسی های من یک هفته وجود داشت و فیلم آن را هم در آپارات گذاشتم . نکته جالب اینکه بعضی روز ها دو بار و حتی یک روز جمعه که در منزل بودم شاهد بودم سه مرتبه جفت گیری کردند . در این مدت رفت و آمد طوطی ها به داخل لانه بیشتر و بیشتر میشه و مخصوصا عروس نر زیاد به داخل لانه می رفت و بیرون می اومد و کمتر عروس ماده به داخل لونه می رفت .

اما بعد از چند روز عروس ماده وقتی می رفت لونه دیگه بیرون نمی آمد و صبح برای غذا فقط بیرون می اومد و دانه می خورد .من از این فرصت استفاده کردم و لونه را نگاه کردم و دیدم تخم گزاشته . باورتون نمیشه چه قدر خوشحال شدم و خد را شکر گفتم به خاطر این نظام آفرینش . واقعا صحنه قشنگ و رومانتیک بود .


در خصوص تجارب خود بعد از جفت گیری بفرمایید ؟آبان 99

خوب عروس طوطی همه تخم ها را در یک روز نمی گزاره و برای من روزی یک تخم گزاشت  و 2 عدد تخم گزاشت .

حس احساس مسولیت پذیری عروس طوطی واقعا دیدنیه . علیرغم اینکه بیرون از قفس مشغول دانه خوردن هست ، حواسش به طوط کامل به لونه هست و مدام به لونه و سوراخ لونه توجه می کنه .

عروس ماده در لونه دستشویی نمی کنه و در بیرون از لونه این کار را انجام میده . دستشویی اون در این مواقع کمی حجمش بیشتر و آبکی هست .

عروس طوطی نر و ماده موقع خوردن دانه با یکدیگر جنگ و دعوا هم دارند . اما واقعا عروس ماده من تلاشش ستودنیه و در برابر نر کم نمیاره .

شب ها عروس ماده روی تخم می نشینه و صبح ها هم عروس ماده . در بعضی زمان ها هم هر دو داخل لونه هستند ولی اونی که زیاد بیرون می آد عروس نر هست .


خرید فیلم مستند طوطی عروس هلندی - تهیه شده در پاییز 1399

این فیلم طوطی فیلمبرداری شده است که توجه طوطی را حتی المقدور به خود جلب نکند .


مطلب در خصوص تخم گذاری عروس طوطیی

تخم گذاری عروس



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد