ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
شهر مدلیین[1] در کلمبیا که یکی از خطرناک ترین کشورهای جهان است اخیرا با مشکل دیگری مواجه شده است: مشکل آلودگی محیط زیست. اما گروهی کارشناس جوان بازیافت معروف ترین و بدنام ترین مکان های دفن زباله های شهر را برعهده گرفته اند. در دهه های هفتاد و هشتاد میلادی افراد زیادی از روستاها به مدلیین آمدند و به شکل خودجوش در موراویا نزدیک شهر ساکن شدند. موراویا محل بزرگی برای دفن زباله ها بود. حدود ده هزار نفری که به اینجا آمدند اکنون به مکان دیگری منتقل شده اند.
شهرداری برای حل این مشکل دست به اجرای طرحی زده که هدفش تربیت مهندسانی برای محیط زیست است. این طرح در موسسه «تکنولوژیکو» اجرا می شود. تکنولوژیکو مدرسه ای است برای آموزش شیمی یا ریاضیات، و هم چنین کشاورزی و مهندسی محیط زیست. اما ایده اصلی این پروژه چیست؟ پروفسور خورخه مونتویا، یکی از پایه گذاران این برنامه می گوید: «ایده اصلی این است که دانش آموزانی که در پیشرفت این پروژه نقش دارند، کارشان را با برنامه های واقعی و حرفه ای آغاز کنند. مهندسی محیط زیست فرصتی بزرگ برای دانش آموز است تا چالش های بازیافت محیط زیست را که اینک در سراسر دنیا و به ویژه اینجا در کلمبیا مطرح است، بشناسد.
ژوئه سانچز یکی از دانشجویان این طرح می گوید: « این روزها با چالش های زیست محیطی فراوان روبرو هستیم، بخصوص در کشوری مثل کلمبیا که درگیری و کارتلهای مواد مخدر هم در شهر و هم در روستاها به محیط زیست نیز آسیب می زنند. تصمیم گرفتم مهندسی محیط زیست بخوانم تا روزی بتوانم راه حل این مشکلات محیط زیستی را پیدا کنم.
دانشجویان گیاهان را برای پاک کردن پسماندهایی که هنوز از زیر زمین بیرون می آید به کار می گیرند. به این منظور نوارهای حائل به وجود می آورند و ساختار طبیعی این نوارهای سبز کیفیت هوا و خاک و آب را کنترل می کند. شیمی و کشاورزی و پروژه ای که با اشتیاق و تلاش به پیش می رود یکی از آلوده ترین مکان های کلمبیا را به باغ تبدیل کرده است.
مدرسه «مارتین لوتر کینگ» در برکلی شهرتش را مدیون حیاط بزرگ مدرسه به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع است. دانش آموزان این مدرسه فقط ریاضی و علوم نمی آموزند، بلکه یاد می گیرند چگونه میوه و سبزی بکارند، خاک را برای کشت آماده کنند، بذر بکارند و محصول را درو کنند، کارهایی که برای بسیاری از آنها جدید است.
طرح آموزشی که در این مدرسه اجرا می شود،«خوراکی در حیاط مدرسه» نام دارد و هدفش این است که چیزهایی درباره توسعه پایدار به دانش آموزان یاد بدهد. دانش آموزان علاوه بر باغبانی، می آموزند که چگونه کارهای ما بر محیط زیست مان تاثیر می گذارد.
کایل کنفورت، مدیر این طرح می گوید: «به دانش آموزان یاد می دهیم که چگونه از محیط زیست و سیاره مان مراقبت کنیم. به آنها می آموزیم که برای صرفه جویی در منابع چه کارهایی می توانیم با یکدیگر انجام دهیم. برای حفاظت از چیزی باید قبل از هر چیز عاشقش باشید. اگر دانش آموزان نتوانند به طور مستقیم با طبیعت در تماس باشند، و به کشت مواد غذایی، طبخ آن و تقسیم آن با همدیگر عشق بورزند، چگونه می توان انتظار داشت که از محیط زیست مراقبت کنند؟
مرحله بعدی آموزش در آشپزخانه می گذرد. دانش آموزان در آشپزخانه مدرسه با مواد زیستی (اورگانیک) که در باغ مدرسه یا در یکی از باغهای محل فرآوری شده است، آشپزی کنند.
در آشپزخانه آموزگار تلاش می کند عادت های خوب، مثل اسراف نکردن را در دانش آموز تقویت کند. معلم آشپزی مدرسه می گوید: «تلاش می کنیم در این کلاس، دانش آموزان را از کاری که صرف تولید این غذاها می شود آگاه کنیم. اگر بخواهند گوجه فرنگی دور بیاندازند ممکن است به آنها بگوییم روزی که بذر گوجه فرنگی را کاشتند به خاطر بیاورند و توجه کنند وقتی گوجه فرنگی را دور می اندازند ماه ها کاری را نیز که صرف رویاندن آن شده است، به هدر می رود.
دانستنیهای وام های مسکن و مسکن جوانان و مسکن یکم :
اوراق و ارائه تسهیلات . واژه های پرکاربردی هستند که وقتی تصمیم به خرید و یا ساخت مسکن می نمایید ، بارها و بارها آن را خواهید شنید . اما اوراق چیست و تفاوت آن با تسهیلات بانکی مسکن چیست ؟
بانک مسکن برای افرادی که می خواهند خانه بخرند وام می دهد . اگر مشتری در بانک مسکن پول گذاشته باشد می تواند وام بگیرد که به آن تسهیلات گفته می شود . در صورتی که مشتری در بانک مسکن پول نگزاشته باشد اما به وام نیاز داشته باشد ، بانک به او اوراق می دهد .
تفاوت دیگر اوراق با تسهیلات در نرخ سود آنها می باشد . اوراق 18 درصد سود بانکی دارد و تسهیلات 14 درصد .
اوراق را باید از شرکت ها ی کارگزاری بورس تهیه و خریداری شود . اما باید مورد تایید بانک مسکن باشد و تاریخ آن منقضی نشده باشد . در اسفند 1394 که من به بانک مسکن مراجعه کردم ، در تابلوی اعلانات قید شده بود که اوراق ها باید به تاریخ 1394/08/15 به بعد باشد . یعنی اوراق های قبل از این تاریخ اعتبار ندارد . بنابراین اگر اوراق می خرید حتما به این نکته توجه فرمایید .
در شهر قزوین حداکثر اوراقی که برای خانه لحاظ می گردد 50 میلیون تومان می باشد که برای تهیه آن باید به کارگزاری بورس مراجعه کنید و هزینه خرید اوراق مبلغ هشت میلیون ششصد هزار تومان در تاریخ 11 اسفند 94 بوده است و این مبلغ ثابت نبوده و تغییر است . اقساط ماهیانه این اوراق 880 هزار تومان بوده و در 12 سال یعنی 144 ماه باید پرداخت گردد .
مبلغ 10 میلیون نیز وام جعاله برای خرید اختصاص می یابد که بازپرداخت آن 5 سال یعنی 60 ماه و اقساط ماهیانه 262 هزار تومان می باشد . سود این وام 18.5 درصد می باشد .
تحلیل وام بانکی مسکن با تسهیلات :
نزدیک به 900 هزار تومان اقساط ماهیانه برای مشتری ، همیشه این سوال را در ذهن مشتری به یاد می آورد که آیا او می تواند ماهیانه 900 هزار تومان صرفا قسط پرداخت نماید ؟ با توجه به میزان دریافتی افراد در هر شهر متفاوت می باشد ، آیا مشتری می تواند ماهیانه این مقدار قسط را به بانک پرداخت نماید ؟
پیشنهادات :
با تشکر از پرسنل زحمکتش بانک ، در کتاب بازاریابی فلیپ کاتلر می خوانیم که به ارائه خدمات خوب و پاسخگویی به مشتریان رمز موفقیت کسب و کار می باشد . مشتریان سرعت اجرای خدمات ، پایین بودن کیفیت و ... را می پذیرند اما برخورد ناشایست را هرگز نمی پذیرند و کسب و کارهایی که رعایت اخلاق و ادب و احترام را راعایت نکنند زمینه ورشکستگی خود را فراهم کنند . لذا رعایت اخلاق و ادب بیشتری را از کارکنان در برابر مشتریان بانک خواستارم .
شرایط دریافت وام در بانک صادرات در تیر ماه 95
برای گرفتن وام به مبلغ 60 میلیون از بانک صادرات ، بازپرداخت اقساط 3 ساله هست و برای وام 60 میلیون ، اقساط ماهیانه میشه 2170000 تومان . برای این منظور باید مبلغ 30 میلیون به مدت 8 ماه در بانک بماند و سند خانه در ضمانت بانک باقی می ماند . نرخ سود تسهیلات 18 درصد می باشد. ضریبی که در نظر گرفته شده 1.5 می باشد . نام این وام تعمیرات مسکن می باشد .
گونه دیگر وام این است که 10 میلیون سپرده در بانک میزارید و مسدود می ماند و سود 8 درصد میده بانک و 5 برابر این مبلغ یعنی 50 میلیون وام میده . متقاضی باید در عرض 3 سال با سود 18 درصد وام را با بانک تسویه کند .
نزدیک شصت سال است که در ژاپن تأکید نظام آموزشی بر محفوظات است و ضعف بزرگ این سیستم آموزشی زبانهای خارجی بوده است. از سوی دیگر، رفتار شهروندان ژاپن ریشه در اطاعت و تمایل به همرنگی با جامعه دارد.
موفقیت اقتصادی ژاپن پس از جنگ جهانی دوم بر پایه سیستم آموزشی صورت گرفت که در آن دانش آموز تشویق می شود نسبت به آموزگار احترام بسیار زیاد قائل شود. طبق این تعلیمات سخت گیرانه دانش آموز خوب، دانش آموزی بود که همه چیز را خوب حفظ می کرد، ساکت می ماند و حرف معلم را قطع نمی کرد اما پس از دو دهه افت اقتصادی، دولت دست به اصلاحات زده است. هدف از این اصلاحات تربیت شهروندهای جهان و افراد آزاداندیش است.
پروفسور تامورآ، چهره ای شناخته شده در فرهنگ ژاپن است. وی تا چند سال پیش رئیس کمیسیون ملی ژاپن در یونسکو بود. آقای “تامورا” مدیر مدرسه “ماکوهاری” یکی از مدارس منتخب دولتی است. در این مدارس برنامه ای اجرا می شود که “ابردبیرستان جهانی” نام دارد و هدفش تربیت کسانی است که در زمینه های مختلف اجتماعی پیشرو و آغازگر تغییر و دگرگونی باشند.
او می گوید: «دلیل رکورد اقتصادی این بود که ژاپن جهانی نشده بود. این پروژه جهانی شدن باید دبیرستانها را هم در بر بگیرد.»
در این رویکرد آموزشی، توانایی در برقراری ارتباط بسیار اهمیت دارد. مثلا در درس آشپزی ژاپنی، دانش آموز با توجه به خوراک، با آداب و رسوم و فرهنگ جهانی آشنا می شود و آموخته هایش را با دیگران در میان می گذارند.
در سیستم
“ابردبیرستانهای جهانی” سنت جای خود را حفظ کرده است، مثلا در باشگاه آموزش
تیراندازی سنتی با تیروکمان، هدف آموختن عناصر سنتی فرهنگ ژاپن مثل پایداری و
تمرین مداوم است
.