ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
مدرسه «مارتین لوتر کینگ» در برکلی شهرتش را مدیون حیاط بزرگ مدرسه به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع است. دانش آموزان این مدرسه فقط ریاضی و علوم نمی آموزند، بلکه یاد می گیرند چگونه میوه و سبزی بکارند، خاک را برای کشت آماده کنند، بذر بکارند و محصول را درو کنند، کارهایی که برای بسیاری از آنها جدید است.
طرح آموزشی که در این مدرسه اجرا می شود،«خوراکی در حیاط مدرسه» نام دارد و هدفش این است که چیزهایی درباره توسعه پایدار به دانش آموزان یاد بدهد. دانش آموزان علاوه بر باغبانی، می آموزند که چگونه کارهای ما بر محیط زیست مان تاثیر می گذارد.
کایل کنفورت، مدیر این طرح می گوید: «به دانش آموزان یاد می دهیم که چگونه از محیط زیست و سیاره مان مراقبت کنیم. به آنها می آموزیم که برای صرفه جویی در منابع چه کارهایی می توانیم با یکدیگر انجام دهیم. برای حفاظت از چیزی باید قبل از هر چیز عاشقش باشید. اگر دانش آموزان نتوانند به طور مستقیم با طبیعت در تماس باشند، و به کشت مواد غذایی، طبخ آن و تقسیم آن با همدیگر عشق بورزند، چگونه می توان انتظار داشت که از محیط زیست مراقبت کنند؟
مرحله بعدی آموزش در آشپزخانه می گذرد. دانش آموزان در آشپزخانه مدرسه با مواد زیستی (اورگانیک) که در باغ مدرسه یا در یکی از باغهای محل فرآوری شده است، آشپزی کنند.
در آشپزخانه آموزگار تلاش می کند عادت های خوب، مثل اسراف نکردن را در دانش آموز تقویت کند. معلم آشپزی مدرسه می گوید: «تلاش می کنیم در این کلاس، دانش آموزان را از کاری که صرف تولید این غذاها می شود آگاه کنیم. اگر بخواهند گوجه فرنگی دور بیاندازند ممکن است به آنها بگوییم روزی که بذر گوجه فرنگی را کاشتند به خاطر بیاورند و توجه کنند وقتی گوجه فرنگی را دور می اندازند ماه ها کاری را نیز که صرف رویاندن آن شده است، به هدر می رود.