ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
با توجه به ظرفیت مازاد تولید ، رقابت بسیار شدید و کاهش سود ، محیط بازاریابی امروز از هر زمان دیگری چالشی تر می باشد . مدیران بازاریابی نیاز به انجام اقدامات جدیدتر و کسب مهارت های جدیدتر می باشند . این مهارت های جدید به شرح زیر می باشد :
مهارت های جدید بازاریابی
1- جایگاه یابی
2- مدیریت دارایی های نام تجاری
3- مدیریت روابط با مشتریان و بازاریابی پایگاه داده ها
4- مدیریت روابط با شرکا
5- مرکز ارتباطات شرکت
6- بازاریابی اینترنتی
7- روابط عمومی بازاریابی
8- بازاریابی خدمات و بازاریابی تجربی
9- ارتباطات یکپارچه بازاریابی
10- تجزیه و تحلیل و سودآوری
11- مهارت های بازآفرینی
مدیریت دارایی های نام تجاری
مدیریت دارایی های نام تجاری با مبحث جایگاه یابی مرتبط می باشد . بعضی از نام های تجاری به قدری برای عملکرد موجود و آینده شرکت مهم هستند که باید به عنوان یک دارایی ، مدیریت گردند و از آنها حمایت شود . نام های تجاری مانند کوکاکولا ، سونی ، اینتل و دیسنی را می توان به محصولات جدید ، محصولات متنوع و خدمات ، گسترش داد . در هر شرکتی افرادی باید مسئول و مراقب استفاده از نام های تجاری قوی باشند . هیچ یک از این شرکت ها نمی توانند اجازه دهند تا یک محصول ضعیف یا نامرغوب با نام آنها عرضه گردد . دیسنی نمی تواند خطرات فروشگاه ها و هتل های با مدیریت ضعیف را تحت نام خود بپذیرد .
کوکاکولا نمی تواند نام خود را برای عرضه مواد شوینده جدید و یا پارک های تفریحی جدید مورد استفاده قرار دهد . جایگاه این نام ها به خوبی مستحکم شده است و از انحراف از آنها باید اجتناب کرد .