دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

نقش مشتریان وفادار در موفقیت یا عدم موفقیت در کسب و کار

به مشتریانی که در طول حیات  شرکت ، از خدماتی استفاده کنند یا محصولی را بخرند ، مشتریان وفادار گویند.

شرکت ها در دوران رکود که مشتریان چندانی ندارند نبایستی مشتریان قبلی خود و به اصطلاح وفادار را از دست بدهند . همه ی مدیران بازاریابی به خوبی می دانند که جذب مشتری خیلی پرهزینه از نگهداری مشتری می باشد ، برای همین اصل شرکت ها برای نگه داشتن مشتریان وفادار خود امتیازات و تخفیفاتی قایل شوند تا مشتریان وفادار آنها به سوی خرید از شرکت های دیگر نروند . شرکت ها برای تمایز مشتریان وفادار اقدام به صدور کارت هایی به نام کارت عضویت می نمایند.

 برای مثال بسیاری از شرکت های هواپیمایی برای مشتریان دائمی و وفادار خود که دارای کارت عضویت می باشند  ، برای هزینه ها و برنامه زمانبندی پرواز ها ملاک خاصی قایل هستند .

همچنین شرکت ها برای اینکه میزان وفاداری خود را به مشتریانشان نشان دهند ، اقدام به ایجاد کلوب می کنند تا بدین وسیله میزان وفاداری خود را به مشتریان نشان دهند . برای نمونه بانک ملت اقدام به کلوب مشتریان نموده است که به اعضای کلوب وام و جایزه البته با قرعه کشی اهدا می کند .

بررسی وفاداری در کارواش :

یک شرکت کارواش نیز می تواند برای مشتریانی که برای شستن ماشین خود به کارواش آنها مراجعه می کنند ، کارت های اشتراک یا کارت عضویت صادر نمایند ، تا مشتریان مرتبه بعد که به آنها مراجعه می کنند ، تخفیفاتی قایل شوند .

بررسی وفاداری در هتل ها  :

هتل ها نیز به مشتریان وفادار خود تخفیفاتی را در ایام سال ارائه می دهند و در زمانهایی که اوج مسافرت ها وجود دارد و اتاق خالی وجود ندارد ، به مشتریان وفادار خود شرایط رزرو جا را مهیا می کنند .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد