ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
مهمترین استراتژی های بازاریابی الکترونیکی(دیجیتالی) کدامند ؟
1- ایمیل
2- تلفن
3- وب سایت
4- حضوری
استفاده از هر یک از این استراتژی ها می تواند موجب رونق کسب و کار و پیشرفت در بازاریابی گردد . اما نکته ای که در این میان وجود دارد آنست که موفقیت در هر یک از این استراتژی ها نسبی می باشد . یعنی ممکن است استراتژی ایمیل برای یک کسب وکار یا یک جامعه و فرهنگ خوب باشد ولی برای کسب و کار و جامعه دیگر و فرهنگ دیگری مناسب نباشد و دلایل متفاوتی می تواند به همراه داشته باشد . بنابراین همواره باید به نکات فرهنگی و آداب و رسوم آن توجه خاص داشت .
برای مثال استراتژی ایمیل ارزان و سریع بوده و می تواند نقش مهمی در موفقیت بازاریابی به همراه داشته باشد ولی همه افراد به اینترنت دسترسی ندارند و یا اگر دسترسی هم داشته باشند دارای حساب پست الکترونیکی نمی باشند . همچنین افراد زیادی نیز هستند که دارای پست الکترونیک می باشند ولی ممکن است هفته ای یکبار هم پست الکترونیک خود را چک نکنند . بنابراین نمی توانند از تبلیغات از طریق ایمیل خیلی زود آگاه شوند .
استراتژی استفاده از تلفن تا اندازه ای خوب می باشد و گفته می شود بهترین روش بازاریابی می باشد اما دارای نقاط ضعفی نیز می باشد . برای مثال ممکن است افرادی که با آنها تماس گرفته می شود از پرسش و پاسخ به دلایلی مثل نداشتن وقت امتناع ورزند و یا از اینکه بدون هماهنگی با تلفن آنها تماس گرفته شده تعجب کرده و ابراز ناراحتی کرده و از خرید محصولات شرکت دلسرد شوند .
وب سایت نیز مکان مناسب و خوبی برای بازاریابی و معرفی خدمات می باشند اما بایستی آنقدر خوب طراحی شوند که در نتایج جستجو ها در رده های اول قرار گیرند . چون بیشتر کاربران در نتایج جستجو، بیشتر شماره های اول را نگاه می کنند و کمتر به سراغ بقیه صفحات می روند .
استراتژی حضوری به نظر می آید که روش مناسب باشد اما باید با اصول آن آشنا بود ، یعنی برای حضور باید وقت گرفت و به موقع در محل حاضر بود و باید معلومات خوبی داشت تا به سوالات مختلف جواب داد .
نشانی در گوگل پلاس : قزوین تخفیف
Google.com/+QazvinTakhfif