ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
نکات قابل توجه در استراتژی استفاده از تلفن برای بازاریابی و تبلیغات الکترونیکی و مشتری مداری:
بسیاری از شرکت ها و موسساتی که دارای خدمات و کالایی برای فروش می باشند ، به وسیله تلفن ثابت با مشتریان احتمالی خود تماس گرفته و محصول و خدمات خود را به آنها معرفی می کنند . به عنوان مثال : از آموزشگاهی با من تماس گرفتند و شرکت در کلاس های کنکور ارشد را پیشنهاد کردند و من نیز گفتم فعلاً تمایلی به ادامه تحصیل ندارم . این شیوه بازاریابی نیز جدیداً متداول شده است ولی نکته ای که وجود دارد آنست که بسیاری از مخاطبین دوست ندارند به تلفن موبایل آنها تماس گرفته شود و دوست دارند از روش های دیگری که قطعاً تلفن نمی باشد از خدمات موسسات آگاهی گردند که روزنامه و اینترنت یکی از آنهاست .
تحمیل و اصرار در فروش :
نکته دیگر اصرار و پافشاری بازاریاب ها برای خرید محصول می باشد که سعی دارند حتماً کالای خود را به مخاطب به فروش برسانند و یا در یک تاریخ دیگر می خواهند با تلفن مجدد موضوع را پیگیری نمایند که این روش خوشایند و کارآمدی برای مخاطبین نمی باشد . از طرفی دیگر خدمات پشتیبانی از محصول نیز در ابهام بوده و بازاریاب به آن اشاره ای نمی کند که در صورت بروز مشکل با کجا و با چه شماره ای باید تماس بگیرد .
بسیاری از بازاریاب ها از این جمله نیز استفاده می کنند : همین الان یا ده دقیقه فرصت دارید تا از پیشنهادی که به شما شده خریداری نمایید و بعد از اینکه مشتری قانع نشد بلافاصله خداحافظی می کنند . برای مشتری مهم است که محصول و خدماتی را که می خواهد برای آن پول بپردازد ابتدا ببیند و بعد بخرد .
وقت شناسی :
در بازاریابی تلفنی باید به زمان نیز توجه کرد و صبح زود یا ظهر و آخر شب یا به طور کل بی موقع تلفن نکرد .
هزینه :
هزینه مکالمه در بازاریابی تلفنی برای شرکت ها ، تا حدودی بالاتر از سایر روش های بازاریابی می باشد.
ادب و احترام :
رعایت ادب و گفتن سلام و معرفی کردن شخص بازاریاب و معرفی محصولات و خدماتی که می خواهد معرفی کند و در نهایت خداحافظی مهم و ضروری است برای مدیریت ارتباط با مشتری .
اصالت در بازاریابی :
در بازاریابی تلفنی بایستی آدرس محل و حتی الا امکان وب سایت بازاریاب وجود داشته باشد تا مخاطب با مراجعه به آنها از هویت آن مطلع شده و اطمینان خاطر پیدا کند.
خدمات پس از فروش :
یک سازمان و فروشنده خدمات حتماً شماره تلفن های تماس را قید می کند و شماره ویژه یا تلفن همراه برای زمان غیر ساعت کاری مشخص می نماید تا بدین سبب اعتماد و ارائه خدمات خود را بالا ببرد. برای بسیاری از افراد که با شماره تلفن شرکتی تماس می گیرند و کسی پاسخگو نمی باشد یا خط اشکال می باشد ، یک امتیاز منفی خواهد بود .
Google.com/+QazvinTakhfif
www.itsupporter.ir