ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
اینکه محصول تولید شده توسط شرکت نباید به محیط زیست صدمه بزند واژه جدیدی نیست بلکه امروزه تولید کنندگان و شرکت ها دریافته اند که باید محصول تولید کننده آنها آلودگی صوتی نیز نداشته باشد .
تولید محصولات اکولوژیک نیز بیان کننده همین امر می باشد . امروزه در بیشتر صنایع به این پرداخته شده است . در صنایع غذایی ، محصول باید به گونه ای باشد که از مواد شیمیایی و یا نگهدارنده استفاده نشده باشد .در صنایع خودروسازی ، محصولات باید به گونه ای باشند که دارای کم ترین آلودگی هوا باشند .
برای دریافت تحقیق در این زمینه می توانید به ما ایمیل بزنید .
مشاهده فیلم تبلیغاتی بازاریابی سبز در آپارات .
برای آشنایی بیشتر از فعالیت این شرکت یک کلیپی موجود است که بازایابی سبز از طریق محصولات الکترونیکی را نمایش می دهد .
برای دریافت این کلیپ به آدرس زیر ایمیل بزنید .
kamal.spprt@gmail.com
نحوه دریافت کلیپ : از طریق سایت و جی میل
محتوای کلیپ :
زبان کلیپ : فارسی
حجم فایل :
زمان :2 دقیقه
جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر در خصوص کامپیوتر، شبکه اینترنت و اترنت و فناوری اطلاعات می توانید با این جانب در تماس باشید :
gmail: kamal.spprt@gmail.com
کشورهای اروپایی محیط زیست دست به چه اقداماتی زده اند ؟
در اتحادیه اروپا بیش از سه میلیون شغل در زمینۀ صنایع سبز و تولید کالا و خدمات سازگار با محیط زیست به وجود آمده است. نوآوری های پی در پی سبب رقابتی تر شدن روز افزون این بخش شده است. در این گزارش خواهیم دید چگونه دانشمندان اروپایی با بخش صنعت همکاری می کنند.
دود ناشی از رفت و آمد خودروها در مرکز لندن، نفس کشیدن را دشوار می کند. برای کاهش این آلودگی، شهرداری لندن در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی، همۀ تاکسی ها را جایگزین کند. با همکاری در یک طرح اروپایی، اکنون ناوگان کوچکی از تاکسی های لندن مجهز به موتورهای هیدروژنی هستند. موتورهایی پاکتر و تقریباً بدون صدا.
فیل دیویس، راننده تاکسی در لندن است و می گوید: “این طرز رانندگی کاملا با آنچه من تاکنون می شناختم فرق دارد. این تاکسی خیلی نرم و روانتر، کم صداتر و با لذت بیشتری هدایت می شود و خیلی خوب جواب میدهد. همه چیز آن الکترونیکی است، یعنی من کار کمتری انجام می دهم. بعد از چند ساعت رانندگی، انگار اصلاً سر کار نرفته ام.”
با یک مخزن پُر از هیدروژن، این خودرو می تواند چهارصد کیلومتر را در محیط شهری طی کند. پژوهش های کنونی سعی دارند خودروهای سبک تر و کارآمد تری را طراحی کنند.
دنیس هیتر، معاون رئیس انجمن توسعه کسب و کار و انرژی هوشمند خوشبین است: “در حال یادگیری مسائل مهمی هستیم: چگونه اجزای مختلف خودرو با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و نحوۀ عمل خودرو چگونه است؟ می خواهیم بدانیم با توجه به نوع رانندگی و سبک های مختلف و در هنگام سوختگیری، اجزای خودرو چگونه با هیدروژن کار می کنند؟
امروز، تبدیل سوخت یک خودرو به سوخت هیدروژن، قیمت آن را پنج برابر می کند اما با ادامۀ پیشرفت ها در این زمینه، تا چند سال آینده این تکنولوژی رقابتی تر خواهد شد.
دیانا رِین، هماهنگ کننده پروژه موسوم به “های تِک” (HyTEC) می گوید: “در مورد هیدروژن و خودروهای هیدروژنی، هنوز به استانداردهایی نیاز است که باید فراهم ساخت. این طرح ها سبب می شوند تا بیشتر روی این فناوری ها تمرکز کنیم. حال که بسوی تجاری سازی این خودروها در سال ۲۰۱۵ می رویم، قوانین و مقررات مورد نیاز هم وضع خواهد شد.”
با توجه به افزایش تقاضا برای سوخت های پاک، حمایت دولتی و ادامۀ سرمایه گذاری در بخش علمی و توسعۀ زیرساخت ها، الزامی به نظر می آید.
کمیسیون اروپا از طریق مرکز تحقیقات مشترک اروپایی، کمک های بسیاری به صنایع سبز کشورهای عضو ارائه می دهد. آزمایشگاه این مرکز، تجهیزات جدیدی را آزمایش می کند که مقدار گازهای آلوده ای را که از اگزوز موتورها خارج می شود، کاهش خواهد داد.
آلویس کرازِنبریک، رئیس واحد حمل و نقل پایدار در مرکز تحقیقات مشترک اروپایی است و می گوید: “به گزینه های فن آوری نوین نگاه می کنیم. آنها را ارزیابی می کنیم و نتیجه های بدست آمده را برای تولید کنندگان خودرو ارسال می کنیم که می توانند از آنها برای ایجاد استانداردهای جدید استفاده کنند.”
با توجه به اینکه برای تولید هیدروژن به سوخت های فسیلی متکی هستیم، آیا هیدروژن راه حل خوبی است؟ برای ساخت باتری خودروهای الکتریکی باید از ترکیبات کمیاب استفاده کرد، آیا هنوز چنین گزینه ای مناسب است؟ برای گرفتن نتیجۀ نهایی، پژوهشگران تمام مسائل را در نظر می گیرند.
لورا لونزا، مهندس خودروسازی و نوآوری سوخت در مرکز تحقیقات مشترک اروپایی با تکیه بر این نکته می گوید: “این کاملا درست است که در سطح محلی، در سطح شهری، خودروهای الکتریکی و خودروهای هیدروژنی پاکتر هستند اما در پژوهش های ما بسیار مهم است که مقدار کامل انرژی مصرف شده را ارزیابی کنیم، نه تنها آنچه در داخل خودرو اتفاق می افتد.”
تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی گازهای منتشر شده از موتورهای درون سوز، با شرایط واقعی متفاوت است. این سیستمِ جدید قابل حمل است و می تواند اندازه گیری های لازم را در جاده انجام دهد.
آلویس کرازِنبریک، رئیس واحد حمل و نقل پایدار در این مرکز با افتخار به این دستگاه می گوید: “این دستگاه آزمایشی، عملکرد نسبتاً ساده ای دارد. به لوله اگروز خودرو متصل می شود و اجازه می دهد تا به طور مستقیم گاز خروجی از آن را اندازه گیری کنیم و با کمک بخش دیگر این تجهیزات، دقیقاً اجزای گازی آن را تجزیه وتحلیل می کنیم. به این ترتیب، مقدار گاز تولید شد و مصرف سوخت را محاسبه می کنیم.”
این آزمایشات نشان می دهند که در برخی شرایط، مقدار آلودگی یک خودرو می تواند دو تا چهار برابر اندازه گیریهای انجام شده در آزمایشگاه باشد. برای تهیۀ استاندارد یورو شمارۀ ۶ که از سال ۲۰۱۴ در اتحادیه اروپا اعمال خواهد شد، این یافته ها اهمیت ویژه ای دارند.
یکی دیگر از بخش های صنعتی که در آستانۀ تغییرات بزرگی است، برق تجدید پذیر است. این پایگاه سابق نظامی در نزدیکی براندنبورگ در آلمان به تازگی با پوشش مساحت دویست هکتار، به بزرگترین کارخانۀ تولید برق خورشیدی در اروپا تبدیل شده است و سالانه تا مرز پنجاه هزار تن، انتشار دی اکسید کربن را کاهش می دهد.
رونالد استفان، مدیر و مهندس پروژۀ موسوم به “کیو سِلز” (Q-Cells) می گوید: “تولید سالانۀ ما ۸۵ گیگاوات در ساعت است. یعنی تقریباً مصرف ۲۲۵۰۰ خانوار یا یک شهر ۹۰ هزار نفری.”
کشور آلمان هر سال حدود هزار ساعت از نور خورشید استفاده می برد. مقداری که برای سودآوری چنین تاسیساتی که عمر سی ساله دارند، کافی است.
رونالد استفان در ادامه می گوید: “در سال های گذشته، دستاوردهای بزرگی در زمینۀ بهره وری و کاهش هزینه ها صورت گرفت. به نحوی که در حال حاضر گزینۀ مناسبی برای جایگزینی سوخت های فسیلی با انرژی های پاک وجود دارد.”
در مرکز تحقیقاتی مشترک اروپایی با استفاده از فن آوری های پیچیده در اتاق تاریک و در فضای باز، آزمایشات متعددی بر صفحه های خورشیدی صورت می گیرد.
نایجل تیلور، مدیر گروه آزمایشات فتوولتائیک در ایناره می گوید: “به ویژه، قدرت خروجی این صفحه های خورشیدی برای ما مهم است. به طوری که ما قادر خواهیم بود، تحت شرایط استاندارد دما و تابش خورشید، مقدار برق تولیدی از یک صفحه را مشخص کنیم.”
طراحی سیستم های تولید برق توسط انرژی خودشیدی یا بخش فتوولتائیک، صنایع و فن آوری های متنوعی را در بر دارد، از علم شیمی گرفته تا مهندسی عمران و ساختمان. بنابراین هماهنگی این رشته های مختلف بسیار مهم است.
هاینز اوسِنبرینک، رئیس واحد انرژی های تجدید پذیر در مرکز تحقیقات مشترک اروپایی در پایان می گوید: “در رقابت با انرژی های معمولی و متعارف خیلی عقب نیستیم. به ویژه به کمک نسل جدیدی از محققان که با ایده های جدید می آیند و در کنار هم با رشته هایی چون مهندسی زیست و شیمی کار می کنند. مطمئنم که این همکاری ها به پیشرفت ما کمک خواهد کرد.”
توسعه و رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و کاهش گازهای گلخانه ای… امیدهای زیادی از نظر اقتصادی و محیط زیستی به صنایع سبز بسته شده است.
تجربه شهر نیویورک در کاهش آلودگی هوا :
آلودگی هوا سال گذشته در نیویورک به پایین ترین حد خود در بیش از ۵۰ سال اخیر رسیده و این موفقیت به دلیل برنامه ممنوع کردن استفاده از مشتقات نفتی برای گرم کردن خانه ها بدست آمده است.
در مجموعه جدید برنامه «چشم اندازهای شهری» به دانشگاه کلمبیا رفته ایم، یکی از مراکزی که به استفاده از گاز طبیعی روی آورده است.
شهرهای ما با مشکل انرژی مواجهند و در نیویورک مسئله مبارزه با دوده و آلودگی است. طرح ۲۰ ساله ای در این شهر در حال اجراست که سوخت آلوده کننده نفت را با مواد دیگری مانند گاز طبیعی جایگزین کنند.
مسوولان بهداشت در آمریکا تخمین می زنند که زندگی ۸۰۰ نفر را می توان هر ساله با بهبود کیفیت هوا نجات داد. آنها همچنین امیداورند که مانع از بستری شدن صدها نفر به دلایلی چون بیماری آسم و سایر مشکلات تنفسی و قلبی و عروقی در بیمارستان ها شوند.
در طول چندین دهه، ده هزار ساختمان محلی از سنگین تر نوع نفت برای گرما استفاده می کردند که بیشتر از تمام خودروها و کامیون های نیویورک تولید آلودگی می کرند.
با این حال قانون جدید سال ۲۰۱۱ میلادی، سوخت های شناخته شده با نام های «شماره ۶» و «شماره۴» را هدف گرفته است. سال ۲۰۳۰ میلادی آخرین مهلت برای جایگزین کردن این سوخت ها با گاز طبیعی یا دیگر سوخت های سبز است.
دانشگاه کلمبیا، یکی از بزرگترین مالکان ساختمانهای این شهر، قصد دارد تا پایان سال جاری بیش از ۸۰ ساختمان را به گاز طبیعی مجهز کند.
فرانک مارتینو، معاون عملیات اجرایی این دانشگاه می گوید: «کلمبیا و نیویورک همواره مترادف بوده اند. ما همواره بخشی از بافت شهری نیویورک بوده ایم و نه تنها در بخش آموزش که همیشه برای ما مهم بوده است بلکه در بسیار از موضوعات دیگر هم نقش پیشرو داشته ایم.»
مسوولان این دانشگاه می گویند که گاز تنها یکی از گزینه های آنهاست و از نظر قانونی می توانسته اند روی گزینه های دیگر هم کار کنند، اما در نهایت این تصمیم درستی بوده است.
فرانک مارتینو می افزاید: «فقط از نظر زیست محیطی نیست که گاز تمیزتر است و باعث کاهش در تولید گازهای گلخانه ای می شود، بلکه در تعمیر و نگهداری تجهیزات و وضعیت عمومی ساختمان ها نیز موثر است.»نتیجه برای این شهر در مجموع چشمگیر بوده است. سال گذشته آلودگی هوا در نیویورک به پایین سطح اش در ۵۰ سال اخیر رسید. کارشناسان می گویند که گاز طبیعی جایگزین خوبی است زیرا پاک تر، مقرون به صرفه تر و فراوان است. همچنین ایمنی آن هم بالاتر است.
بری استیون، متخصص انرژی می گوید: «راه حل ساده این است که شما انرژی مورد نیازتان را از منبعی قدرتمند و دائمی بگیرد که ۲۴ ساعته در اختیارهستند، نه مثلا از باد و انرژی خورشیدی که همیشه در دسترس نیستند. این مشکلی است که ما با برخی انرژی های تجدید پذیر داریم.
با وجود بحث های جاری در مورد یافتن منابع برای گاز طبیعی، استفاده جهانی از آن در حال گسترش است.
ایالت نیویورک امکانات جدیدی برای گاز طبیعی مایع بوسیله کامیونهای حمل سوخت و ذخایر گازی برای شوفاژها ایجاد کرده است.
این شهر در حال حاضر دارای ناوگان بزرگی از اتوبوس های دو گانه سوز(هیبریدی) است که با گاز طبیعی کار می کنند.
سایر مطالبی که در این وب لاگ می خوانید :
مفهوم هد هانتر یا شکارچی استعداد در تجارت و بازرگانی چیست ؟
تسکو - سومین خرده فروشی بزرگ دنیا
راهنمای رفع اشکال در استفاده از ویدئوپروژکتور یا دیتاپروژکتور
استفاده از فناوری وای فای در خودروهای شرکت فورد
خانه مدرن - هوشمند سازی در خانه-
مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت خودروسازی نیسان
معرفی شرکت های تجاری معروف دنیا
معرفی نمایشگاه فناوری اطلاعات در سراسر دنیا
بانکداری الکترونیکی در HSBC انگلستان
وبلاگ خیلی خوبی داری.دمت گرم.به منم سر بزن
میدونی...دنیا که همش بد نیست،خوبی هم داره،مثلا خود من بدبختیهام از بیست و هفت سال پیش شروع شد!