دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

راه حل های کاربردی در رفع عیب کامپیوتر و لپ تاپ -233

سئوال : چرا سیستم را روشن می کنم و به مرحله رمز می رسد و رمز را وارد می کنم یک صفحه مشکی ظاهر می شود ؟

دلیل آن خرابی یا گم شدن یکی از فایل های مهم ویندوز است . در بسیاری موارد ویروس موجب این خرابی شده و چون نمی توانید وارد ویندوز شوید و به اسکن بپردازید ،  بایستی سیستم عامل را تعویض کنید.


سئوال : وقتی کلید روشن را بر روی سیستم فشار می دهم ، سیستم روشن می شود ولی تصویری نشان داده نمی شود ؟

مشکی در سخت افزار حافظه یا کارت گرافیک و یا مادربورد  بوجود آمده است . درب کیس را باز کنید و یک بار کارت گرافیک و حافظه را درآورده و تمیز کرده و دوباره نصب کنید.


سئوال : از کجا متوجه شویم که کامپیوتر ویروسی شده است ؟ نشانی یک کامپیوتر ویروسی چیست؟

ویروس های کامپیوتری بد ترین مشکلی هستند که می توانند برای کامپیوتر ایجاد کنند . کندی سیستم ، دیر اجرا شدن برنامه ها ، عدم پاک کردن فایل ها و یا عدم فرمت کردن فلش مموری ، عدم کپی کردن فایل از یک سرور به روی کامپیوتر دیگر و ... از هزاران مشکلاتی است که دلیل اصلی آن ، ویروس می باشد . 

 هر وقت نشانه های موارد بالا را مشاهده کردید ، باید به این نکته پی برده باشید که سیستم عامل کامپیوترتان ویروسی شده است و برای رفع این مشکل باید اقدام نمایید.

زمانی که کامپیوترم ویروسی شد چه کاری باید انجام دهم ؟

در این مواقع اگر سیستم آنتی ویروس دارد  دقت نمایید که حتماً به روز باشد و بعد از آن تمامی درایو های کامپیوتر را اسکن کنید تا ویروس ها شناسایی شده و از بین بروند .

اگر از ویندوز کامپیوتر نسخه پشتیبان یا ایمیج دارید ، اصلا به سراغ آن نروید چون که حافظه ای که ایمیج در آن ذخیره شده ممکن است ویروسی شده باشد و از دوباره ویندوز شما نیز ویروسی می گردد .


شکست در پروژه های فناوری اطلاعات به چه معناست ؟

فناوری اطلاعات روز به روز در حال گسترش و توسعه بوده و ایده های تازه و نو آوری های جدید در آن در حال به وجود آمدن و شکل گیری است . گسترش و پیشرفت این علم به گونه ای است که هر ایده زمان کم و کوتاهی تازه می باشد و به سرعت ایده ای بعدی به وجود می آیند .


آیا می توان گوشی تلفن همراه خود را مودم کرد تا بتوان به سایر دستگاه ها اینترنت داد؟

بله در گوشی های تلفن همراه که سیستم عامل اندروید دارند می توان با فعال و تنظیم کردن گزینه هات اسپوت در گوشی ، این امکان را به وجود آورد تا گوشی تلفن همراه نقش یک مودم درآمده و به سایر تلفن های همراه و تبلت ها اینترنت دهد .

برای استفاده از این ویژگی گوشی مقابل بایستی وای فای را روشن نماید .


نصب پلاتر به چه صورت می باشد ؟

نصب پلاتر مانند پرینتر بوده و بایستی یا به صورت اتوماتیک یا به صورت اپدیت درایور نصب کنید . فقط توجه کنید که حتما درایور مربوط به سیستم عامل مربوطه را حتما داشته باشید و در ویندوز سون درایور سون و در ویندوز اکس پی درایور اکس پی داشته باشید . در صورت نداشتن آن بایستی در گوگل درایور آن را سرچ کنید .

به عنوان مثال :

google : Hp Linkjet 500+ win7 + driver


من هارد اکسترنال را به پورت یو اس بی جلوی کیس وصل کرده ام ولی هارد را نمی شناسد؟

در بسیاری از کیس ها ممکن است کابل یو اس بی جلوی کیس وصل نباشد و یا درست وصل نشده باشد . بهتر است از پورت یو اس پی در پشت کیس که به مادربورد وصل می باشد استفاده کنید .


چرا زمانی که به اینترنت وصل می شوم و می خواهم سایت مثلا گوگل را باز کنم باز نمیکنه در حالیکه سایت دیگری باز میشه؟

برای رفع این مشکل در قسمت کارت شبکه کامپیوتر ادرس ای پی برای دی ان اس  دیگری را وارد کنید .




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد