دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

فروش سهام توییتر در بازار بورس

شرکت اینترنتی توییتر تصمیم دارد از روز 7 نوامبر 2013 یعنی پنجشنبه 16 آبان سهام توییتر را در بازار بورس نیویورک به فروش برساند .

 

 سال گذشته شرکت رقیب توییتر یعنی فیس بوک با عرضه سهام خود در بورس ، با استقبال کم نظیری از سوی خریداران همراه بود و این بار توییتر امیدوار است که بتواند از این کار به درآمد و سود 11 میلیارد دلاری برسد .


بورس :

بورس همان سازمان یا مکانی است که شرکت ها در آن سهام خود را عرضه می کنند و یا می فروشند و سهامداران با خرید سهام شرکت ها از سود های شرکت که در نتیجه فروش محصولات می باشد برخوردار می شوند . آیا سهامداران تنها از سود برخوردار می شوند ؟ در صورتی که شرکت سود دهی منفی یا زیان  داشته باشد آن موقع چه اتقاقی می افتد ؟ چرا شرکت ها سهام خود را در بورس عرضه یا واگذار می کنند ؟ عدم واگذاری سهام شرکت ها در بورس چه مساله ای  را به همراه دارد ؟ در صورتی که شرکتی از حضور در بازار بورس معاف شود معنی آن چیست خوب است یا بد ؟

در بورس سازمانی به نام بازرسی  هست که به فعالیت شرکت ها در بورس می پردازد . بورس برای پذیرفتن سهام شرکت ها قوانین و مقرراتی و شرایطی  را تعیین کرده است . زمان عرضه سهام در بورس خیلی مهم می باشد ، زمانی که ارزش پول بالا می باشد و میزان تقاضا نیز وجود داشته باشد در این موقع عرضه سهام می تواند سود زیادی را به ذینفعان برساند و عکس این مورد نیز صادق است . از این رو است که سهامداران به شدت تغییر و تحولات بازار بورس را رصد می کنند و به اخبار آن توجه می کنند .


بازار بورس نیویورک موسوم به وال استریت و نزدک چندشنبه ها شروع به کار می کند ؟

روز های سه شنبه از ساعت 18 بعدازظهر معادل ساعت 9:30 به وقت نیویورک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد