ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
این درس یک درس 3 واحدی می باشد که 2 واحد آن به صورت تئوری و 1 واحد آن به صورت عملی می باشد.
برای این کتاب منابع مختلفی وجود دارد اما منبعی که استاد ، خانم راضیه پاکدامن معرفی کرده اند کتاب " مدیریت استراتژیک با ترجمه رضایی و پارساییان می باشد .
نکته مهم شماره 1 :
یکی از مهمترین بخش های مدیریت استراتژیک ، تعیین ماموریت می باشد . در تعیین ماموریت مشخص می شود که اساساً ما می خواهیم چه کاری را انجام دهیم .برای رسیدن به این هدف نیاز به یک برنامه منظم و دقیق داریم .
اگر توجه کرده باشید به جرات می توان گفت که علت شکست بسیاری از سازمان ها و شرکت ها نداشتن همین برنامه و استراتژی و تعیین ماموریت می باشد .
این کتاب دارای 10 فصل می باشد و هر یک از فصل ها می تواند یک موضوعی برای تحقیق باشد و واحد عملی این درس را جبران نماید .
انواع استراتژی:
1-استراتژی یکپارچگی
2-استراتژی متمرکز
3-استراتژی تنوع
4-استراتژی عمومی مایکل پورتر
5-استراتژی تدافعی
شرکت بلک بری سه تن از مدیران ارشد خود در بخش رئیس بازاریابی ، ریس مالی و رئیس اجرایی را به دلیل عدم تحقق وعده هایی که داده بودند از کار برکنار کرد .
نمونه های دیگر استراتژی
استراتژی جایگزین : این استراتژی معمولا در اقتصاد و بازرگانی استفاده می شود و مواقعی استفاده می شود که بحث منافع اقتصادی مطرح باشد . به عنوان مثال کشور روسیه بعد از عدم توافق در قیمت گاز با کشور اوکراین ، تصمیم به جایگزین کردن قبرس بجای اوکراین برای فروش گاز به اروپا شد .