دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

چرا مادربورد تصویر نمی دهد ؟

در کامپیوتر های رومیزی مشاهده می شود که بعد از مدتی که کامپیوتر را روشن می کنیم ، تصویر روی مونیتور ظاهر نمی شود و هر چه قدر کامپیوتر را ریست و خاموش و روشن می کنیم بی فایده است . به اصطلاح به این حالت می گوییم مادربورد تصویر نمی دهد . 

برای این منظور قطعاً بسیاری از کاربران  کارت گرافیک که بر روی مادر بورد هست بر روی کیس دیگری آزمایش می کنند . اگر در کیس دیگر تصویر داد معلوم می شود که کارت تصویر سالم است .و یا از کارت گرافیک دیگری که تهیه کرده اند بر روی سیستم خود آزمایش می کنند

اما همیشه این گونه نیست  و بسیاری مواقع دلیل چیز دیگری است که شاید کمتر به آن توجه کرده ایم ، حال به بررسی مادر بورد و پاور کیس می پردازیم . درب کیس را باز می کنیم و مشاهده می کنیم که فن کیس حرکت نمی کند و مطمئن هستیم که فن سی پی یو سالم بوده و کابل برق به سی پی یو وصل می باشد.

پاور کیس را تعویض می کنیم و مشاهده می کنیم که فن کیس شروع به چرخیدن می کند و روشن می شود و تصویر بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود .

با این کار ما متوجه شدیم که بدلیل خرابی و یا بهتر بگوییم نیم سوز بودن پاور کیس ، پاور نمی توانست برق موردنیاز را به سیستم برساند و در نتیجه کیس روشن نمی شد .



مشاهده فیلم آموزشی شناخت مشکل و رفع اشکال مونیتور


مشاهده فیلم آموزشی رفع مشکل عدم نمایش تصویر بر روی مانیتور



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد