دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

تعمیر و نگهداری کیس 951 در 23 خرداد ماه 1396

کیس را وقتی روشن می کنیم پیغام NTLD  می دهد ؟

 کیس را وقتی روشن می کردم وارد ویندوز نمی شد و پیغام می داد .

 اولش احتمال دادم که هارد دیسک بد سکتور داره یا ویروسی شده یا اینکه فایل های سیستم عامل پاک شده است . برای همین بایستی حتماً ویندوز نصب می کردم تا از سالم بودن هار دیسک اطمینان پیدا می کردم . همچنین باید فایل های روی دسک تاپ ویندوز را بر می داشتم تا با نصب ویندوز از بین نروند .

برای همین به یک سیستم عامل لایو مثل اوبونتو نیاز داشتم . سی دی اوبونتو را در کامپیوتر گذاشتم و از توی setup  اولویت بوت را بر روی سی دی رام قرار دادم تا وقتی کیس را ریست می کنم از طریق سی دی اوبونتو بوت شود .

کیس با اوبونتو بوت شد و از طریق  ,my place  به درایو c  مراجعه کردم و فایل های روی دسک تاپ را برداشتم و در درایو بعدی کپی کردم .

حالا این بار می تونستم با خیال راحت  ویندوز را نصب کنم . چون مشخصات سیستم پایین بود ویندوز اکس پی را ترجیح دادم و سون نصب نکردم . ویندوز که نصب شد درایورهای مادربورد را نصب کردم . اما موفق نشدم درایور کارت گرافیک را نصب کنم . انگاری سی دی کارت گرافیک خود کیس را نداشته باشم . بالاخره با سی دی شرکت  zotac  که برای کارت های گرافیک جی فورس بود تونستم کارت گرافیک را نصب کنم و از این درایور یک کپی تهیه کردم و در درایو d  ذخیره کردم که بعدا بتونم ازش استفاده کنم .

آفیس 2010 و وین زیپ و آکروبات ریدر را نصب کردم و برای اطمینان بیشت از ویندوز با برنامه ghost  ایمیج گرفتم در درایو d .  اگر باز هم ویندوز خراب بشه یا  درست کار نکنه با برگرداندن ایمیج می تونم کار را در زمان کوتاه تری انجام بدم و  اتلاف وقت نداشته باشم . برنامه اتوکد 2007 را نیز در درایو d  داشتم و به لحاظ اینکه این برنامه  با این نسخه یعنی 2007 امروز خیلی کم هست  بر روی شبکه هم کپی کردم  تا هر وقت نیاز شد بتونم استفاده کنم . همانطور که گفتم چون مشخصات این کیس پایین بود نمی تونستم بر روی آن اتوکد 2014 نصب کنم و انتخاب اتوکد 2007 انتخاب به جایی بود .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد