دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

در مورد تبلیغات پیامکی بیشتر بدانید . ..

یکی دیگر از روش های تبلیغات که امروزه شناسایی شده و استفاده می شود ، تبلیغات پیامکی می باشد . این نوع از تبلیغات به شکل گسترده در کشور ما صورت می گیرد . برای همین منظور شرکت هایی نیز اقدام به سامانه های ارسال پیامک کرده اند که ، به وسیله آن امکان ارسال پیامک را از طریق اینترنت در هر زمان و مکان برای دارنده این سامانه مهیا می سازد .

پیامک ابزاری برای کلاه برداری

استفاده از این سرویس تبلیغاتی نیز روشی شده برای کلاه برداران که از افرادی که اطلاع کافی ندارند سوء استفاده می کنند . تا جایی که روابط عمومی بسیاری از بانک ها در یک پیامک به مشتریان خود اعلام کرده اند که از ارسال رمز عبور دوم کارت بانکی خود با عناوینی مثل برنده شدن در مسابقه و قرعه کشی ها  در خواست می کنند ، به قصد کلاه برداری بوده . هرگز به این پیامک ها اعتماد نکنید .

در مثالی دیگر بسیاری از پیامک ها با وعده شرکت در مسابقه و دریافت شارژ رایگان  ارسال می گردند . پیامک هایی مثل پیش بینی نتیجه بازی فوتبال ، که اگر درست پاسخ دهید ، مبلغ 2000 تومان شارژ دریافت می کنید . اگر این نوع پیامک ها فقط برای سیم کارت های اعتباری ارسال می شد به نظر واقعی به نظر می رسید ، اما وقتی برای سیم کارت های دائمی که داشتن شارژ اعتباری برای این سیم کارت ها بی معنا می باشد ، کلاه برداری بودن این پیامک ها را بیش تر از واقعی بودن آنها نمایان می سازد .

در اکثر این تبلیغات پیامکی ، مشاهده می شود که این تبلیغات بدون درخواست و میل گیرنده پیامک صورت نگرفته و مانند بحث اسپمینگ در ایمیل ها که به صورت ناخواسته ارسال می شود ، در این بخش نیز وجود داشته و به صورت ناخواسته ارسال می گردد . حتی در ایمیل های تبلیغاتی مشاهده می کنیم که در انتهای ایمیل یک متنی مشاهده می شود که از دریافت کننده ایمیل می خواهد در صورت عدم دریافت یا لغو خبرنامه بر روی این گزینه کلیک نمایید . ولی در پیامک ها چنین چیزی را پیدا نمی کنیم .

پیامک ابزاری برای بازاریابی و فروش محصولات

مشترک شماره تلفن ...... ما بسیار خوش اقبالیم که مشتریانی مانند شما داریم . تا دقایقی دیگر عدد 6 را به شماره ..... ارسال کنید . این پیشنهادی است که نمی توانید رد کنید . همین امروز به بسته ی " جشنواره زندگی " ملحق شده و همچنین یک هدیه رایگان را فعال سازی کنید . هر محتوا 1000 ریال .

پیامک ابزاری برای ارتباط با مشتریان

بعضی از شرکت ها و ادارات بعضی از خدمات خود را از طریق پیامک به مشتریان خود عرضه می نمایند . به عنوان نمونه بسیاری از دانشگاه ها ، برای دانشجویان خود از طریق پیامک شروع کلاس ها و تقویم آموزشی را به اطلاع دانشجویان می رسانند . امروزه شاهد استفاده مطلوب و مفید از این سرویس در دفاتر خدمات الکترونیکی دولت می باشیم . به عنوان مثال زمانی که برای تعویض گواهینامه رانندگی خود به یکی از این دفاتر در سطح کشور مراجعه می کنیم ،  بعد از زمانی که درخواست خود را بخش مربوطه می دهیم و رسید دریافت می کنیم ، تا زمانی که گواهینامه توسط اداره پست به ما ارسال می گردد ، مراحل فرآیند این کار در 3 الی 5 پیامک به اطلاع متقاضی می رسد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد