X
تبلیغات
رایتل

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.


در سال 1982 مفهوم جایگاه یابی نام تجاری توسط آل رایز و جک تروت معرفی شد . امروزه مفهوم جایگاه یابی نام تجاری یکی از اصلی ترین مفاهیم بازاریابی می باشد . این دور نفر همواره تاکید داشتند که هر نام تجاری باید مالکیت یک کلمه را داشته باشد . به عنوان مثال در صنایع خودروسازی ، ولوو مالکیت " ایمنی " ، BMW  مالکیت " عملکرد مطلوب در رانندگی " و تاید مالکیت " بهترین تمیز کننده" را دارد . همچنین آنها اعلام کردند که هیچ نام تجاری نباید بدون داشتن مالکیت یک کلمه و مشابه دیگران به بازار عرضه گردد . به عبارتی دیگر نام تجاری بایستی قطعاً دارای مالکیت یک کلمه بوده و با مالکیت کلمه دیگری یکسان نباشد . یک نام تجاری جدید باید یک مزیت مهم و کلیدی را عرضه نماید و یک طبقه محصول جدید را خلق کند . در یک طبقه محصول جدید به عنوان یک شرکت رده دوم وارد نشوید بلکه همیشه اولین باشید .

تفکر جایگاه یابی توسط مایکل تریسی و فرد وریزما با کتاب راهکارهای رهبران بازار تکامل بیشتری یافت . آنها بین سه نوع جایگاه یابی شامل  رهبری در کیفیت محصول ، تعالی عملیاتی و مشتری مداری تمایز قائل شدند . یک شرکت ممکن است جایگاه رهبری کیفیت محصول را انتخاب نماید و همواره در پیشرفت کیفیت و عملکرد محصول از رقبا جلوتر باشد . شرکت دیگر ممکن است در تعالی عملکردی از رقبا جلوتر باشد و در مدیریت هزینه و عرضه خدمات برتر تکامل یابد . شرکت سوم ممکن است جایگاه مشتری مداری را انتخاب نماید و نیازهای هر یک از مشتریان را تعیین و محصولات خود را با توجه به نیازهای متفاوت مشتریان ، سازگار نماید . شرکت جنرال الکتریک ادعا می کند که در صنعت هوافضا ، جایگاه رهبری در کیفیت محصول را در اختیار دارد .  در صنعت غذای سریع شرکت مک دونالد ادعای تعالی عملیاتی و برگرکینگ بر مشتری مداری تاکید دارد ( محصول را به دلخواه خود انتخاب ، درخواست و دریافت نمایید ) .




qazvinbrand

کلاس آموزش بازاریابی نوین با اینستاگرام در قزوین




چگونه پروپوزال را به تایید استاد برسانیم ؟

نکات مهم در نوشتن و تدوین پایان نامه ها برای دانشجویان دانشگاه آزاد

نمایشگاه های کامپیوتر ، فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک  

شرکت های تجاری و مشهور تجاری جهان در فناوری اطلاعات کدامند ؟

نکات کاربردی در استفاده از ویدئوپروژکتور با کامپیوتر دارای ویندوز 8

علت قطع و وصل شدن تصویر ویدئوپروژکتور

مهمترین علت های اجرا نشدن سی دی یا دی وی دی

الزامی یا غیر الزامی بودن انتخاب استاد مشاور برای کارشناسی ارشد

راهنمایی های کاربردی در استفاده از ویدئوپروژکتور

مفهوم هد هانتر یا شکارچی استعداد در بازاریابی

مسابقات روبات و مسابقات جهانی ربات در هلند

نمایشگاه های فناوری اطلاعات در گوشه و کنار دنیا


نحوه روشن کردن وایرلس در لپ تاپ ها و تبلت ها

راه های بدست آوردن آرامش برای افرادی که می خواهند در امتحان موفق باشند





تاریخ : پنج‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1394 | 10:03 ق.ظ | چاپ | نویسنده: کمال | نظرات (0)
.: Weblog Themes By SlideTheme :.